Vi ligger tvåa...

Oj va många ni var som var inne igår!
Tyvärr vart det ju inte så mycket skrivet från mig, för jag var ju på jobbet.
Men idag...
Då blir det blogga av

Jag tog en kylig promenad hem, så nu är jag färdig med utomhusaktiviteter för idag.
Det var -11 sa min arbetskompis när vi byttes av, våran termometer visar nu -9.
Jag gillar min lägenhet, jag stannar inne.
Och det gör jag så gärna för igårnatt, vid 22.30-tiden startade jag upp...





... och kom så här långt på en timme.
Jag ville helst inte sluta, men jag vet att när jag blir så här upphetsad av att starta upp något nytt...
Då kan jag hålla på hur länge som helst.
Jag blev superpigg.
Så...
Jag tvingade mig själv att byta virkningen mot en bok istället.
Min version av sjalen blir förmodligen större än det ska vara i orginalet, men jag provar mig fram med garn och nålar på några stycken.
Jag använde tjockare och ulligare mohairgarn och större nål, men det blir bra.
ÄLSKAR FÄRGEN på garnet nämligen, det är grå/kaffe/gräddfärgat typ, natur.
Så blir inte resultatet bra med detta garnet, då tar jag den själv.

Jag ska alltså VIRKA på mitt nya projekt idag.
OCH det som är bra med den här sjalen det är att VARJE VARV är det en ny mönsterrad, det gör att det inte blir enformigt och man måste använda hjärnan.
Jag kommer inte bli uttråkad med andra ord

Så läste jag tidningen förut och idag var det så spretigt och mycket att läsa att det tog evigheter.
Bland annat stod det att läsa att vi gotlänningar ligger tvåa i landet i alkoholkonsumtion, bara stockholmarna slår oss.
KUL, vi får en silverplats i NÅT här på ön iallafall!!!!

Den genomsnittlige mannen dricker 0,53L i månaden, kvinnor 0,23L ren alkohol.
Män som dricker 14 glas alkohol I VECKAN, kvinnor 9 glas, riskerar att bli beroende.
You think...?
Finns det verkligen folk som gör det?
Ja, tydligen.
En vinbagge hit och en vinbagge dit, vem räknar...?
Och tvåa i landet, det är ju skämmigt.
I norrbotten där "man(jag)" alltid trott varit dom värsta suputarna ever finns, dom dricker "bara" 0,35L per man.
Stockholm 0,55.
Jag kommer dö någongång framtiden, jag är GLAD att jag inte ärvt (eller VALT att ärva) min far och farfars supargener, jag kommer iallafall inte dö en alkohol relaterad död.
Men många av er där ute kommer.
Är det värt det?
Tror ni era barn tycker det är värt det, och vad lär ni era barn?
Tja, att det är OKEJ.
Och det...
Tycker inte jag!

Jag borde lämnat det DÄR, för jag vet att jag skrivit om det så många gånger HÄR vad jag tycker om folks supande i allmänhet, sen jag slutade dricka själv.
Jag har huggit så många gånger på FACEBOOK på folk som skriver om sina supeskapader, PIKAT eller varit en präktig VIKTIGPETTER.
Tycker att folk är KORKADE som inte fattar att barn tar skada av att mamma och pappa BARA tar ett glas vin lite då och då...
Bara FÖR ATT SLAPPNA AV LITE, för det är ju helg och dom har jobbat så hårt.
Eller för att det är rostbiffstek på en onsdag och då måste man ha ett glas rött till.
Eller för att Bettan och Christer kom över en liten stund på en tordagskväll.
Eller för att...
Dom inte KAN sluta pimpla kanske?
14 resp 9 glas i veckan blir...
56 repektive 36 glas i månaden, och då är det BARA när man ligger i riskzonen.
Jag lägger ner detta för idag.
Men YOU GOTLÄNNINGAR out there...
Tvåa i alkoholstatisiken i svearikes land, FY FAN vad hemskt, ni super ihjäl er.

Det som dock GJORT MIG GLAD i veckan är Hällarna-nyheten!!!
Det blir inget byggande alls på Hällarna, det ska kanske bli naturreservat.
Jag blir faktiskt gråtglad av den nyheten, att det ska få stå orört!



Men...
Så när jag läste insändarna idag i GT så var det en "HAS" som påstod att det här med Hällarnabeslutet bara var en politisk armhävning.
Att Galgberget också är ett kommunalt naturreservat och det kanske inte kommer byggas "idag" på Hällarna, men vem vet framöver...
Så snopen jag blev.
Är Galgberget också ett naturreservat, det hade jag inte en susning om.
Ja, och där...
Bygger dom ju vi alla vet för glatta livet!
Stora klump-as till hus, med iskalla lägenheter som har havsutsikt.
Jag blev jättebesviken.
Då kanske nyheten att det skulle bevaras är lika med NOLL LÖFTE...?
Hoppas inte det.
Då blir jag verkligen besviken och ledsen.
Man måste väl få vara ENSAM någonstans i den här stan???
Nu ska jag börja min dag med tvagning och sen VIRKA


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Vilken urtjusig sjal, den svarta.Den ska Du väl ha själv.

Då är vi två som slutat dricka, hittat en blogg Mi´s blogg hon har också slutat.

men Du slutade väl av andra skäl än jag gjorde har jag för mig.



Ha en riktigt skön helg med De Dina och virknålen.



Kram Mi

2011-02-19 @ 15:46:24
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, sjalen kanske blir till mig själv, jag får se.

Ha en skön helg du med!

Kramkram

2011-02-19 @ 21:58:27
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0