Låtfuskade....

Uppe, fikat, läst Aftonbladet från igår...
och så har jag 20 minuter över till bloggande!

Sambon...
Han LÅTFUSKADE igår.
Nyss när jag läste Aftonbladet och såg alla omdömen om låtarna, då såg jag att dom skrivit att Eric Saades låt var en blandning av "Oh mama och Hung up" med Madonna.
DÅ...
Förstår jag varför han var så snabb att komma på vilken låt den var lik.
HAN...
Hade läst tidningen.
DET...
Hade inte jag!
Fubb, man ska ju komma på det av sig själv

Vidare så läste man att den gamle Knutbypastorn var ute på permission.
Kul...
Eller LÄSKIGT tycker jag nog.
Efter TVÅ hustrumord kan jag nog tycke att en sån gubbe (i min ålder) borde sitta bakom lås och bom forever.
Men han är väl säkert ute om ett år eller två, pga av att "Risken bedöms som liten att han ska återfalla i brottslighet".
Ja, det kanske behövs ett hustrumord nr 3 för att han ska låsas i för tid och evighet...?
Två fruar, varav en som barnflickan hjärntvättades till att mörda, det räcker väl inte.
För den frun var det ju i PRAKTIKEN inte han som mördade.
Men nu så är han ute och fjantar runt på stan med tre vårdare, snart...
Förmodligen själv.
Halleluja!

Igår, när sambon vaknade efter sitt nattpass på taxin, var det första han sa/frågade mig:
"Fy fan, måste folk vara SÅ DJÄVLA FULLA?"
Ja, efter en härlig natt, körandes på stans fyllesvin, så var han inte så munter.
Jag sa:
Du, läs tidningen, vi gotlänningar ligger tvåa i supligan.
Han vart inte heller så imponerad av statistiken, och han...
Ser den ju som sagt på nära håll varje helg.
Det må vara tjatigt av mig att skriva om detta ämne gång efter annan, och förmodligen skriva nästan samma sak, men jag tycker det är viktigt.

Nu ska jag hoppa i duschen och promenera iväg till jobbet.
När jag vaknade så var det kallt i huset här.
Jag blev skitarg och trodde att mamma skruvat ner pannan.
Jag kände på elementen...
SKÅLLHETA.
Hm...
När jag slog på datorn så visade den att temperaturen ute skulle vara -28 grader!!!!
Va i helvete?
Bor vi i Jukkasjärvi eller Nordnorge, vad fan är det frågan om?
Ja, det blir tydligen till att klä på sig det tjockaste man har och promenera iväg!
Vi ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0