Pappa...

Idag vaknade jag i ottan...
Skönt, ganska pigg idag, jag har liksom sovit ikapp mig själv.
Sonen har hostat som besatt under natten och jag har hört honom från och till, stackarn.
Han sov till 10 här, är helt slut...
Feber och rosor på kinden fortfarande, jag behöver inte ens TA febern, jag ser att han har det.
Plus att han är het som en kamin.
Nu äter han lite frukost på bricka i sängen och spisar "Mumien återkomsten" på tv´n.

Sen seglade det NÄSTAN upp en konflikt här på morgonkvisten.
Men den kvävdes i sin linda, jag blev ursur när det blev lite missuppfattningar via sms.
Fast det löste sig, men VI står lite fortfarande om och stampar i en "fråga" som måste lösas.
DOCK fick jag en snilleblixt, vi får se om det löser sig och då...
Ska jag bege mig ut på byn!
Så kan det bli ibland
Jag kan skriva lite mer om det imorgon, idag går det inte.

Jag måste lägga upp en bild på min pappa som dök upp idag när jag letade efter ett annat kort.
Det är min pappa "fotografen" på 60-talet gissar jag, och den är förmodligen är tagen under hans tid som fotograf på tidningen.
Jag TROR det var GT han jobbade på...



Så han någon kollega fotat honom och skrivit "Gotlands första paparazzi" ovanför.
Fyndigt, jag kan bara GISSA att det var hans vapenbroder Classe som gjort det.
Så man behöver ju inte gissa vem jag ärvt mitt fotointresse av.
Inte bara det att fota MATBORD och middagar, vilket jag iofs också gör...
Men DOM fotogenerna har jag då ärvt av min mor

Jag tyckte bilden var HAN i ett nötskal.
Ung och spjuveraktig, livet fortfarande framför honom, han var en glad skit liksom.
Jag ville göra något eget av bilden, fotade av bilden med min mobil, jag har ju ingen scanner.
Fick till...



... detta efter lite pulande i bildprogrammet.
Jag tycker själv att den blev fin och när jag ser honom så, där då saknar jag honom.
Då önskar jag honom ett bättre liv nu.

OCH kolla kläderna, KAVAJ, skjorta och SLIPS på fotouppdrag.
TJUSIGT
Man skulle vara STILIG på GT på den tiden tydligen, KLÄDKOD prydlig.
När jag köpt nya patroner till min skrivare nästa månad, då ska jag printa ut den där bilden.
Nu ska jag hoppa i duschen och SE vad som händer härnäst i det brinnande ärendet som ska...
Fixas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0