Everybody is HAPPY, HAPPY...

Igår, på kvällen när jag skulle gå och lägga mig vid 00-tiden var jag SUPERPIGG!
Otaliga koppar kaffe plus att jag "gick över sovtiden" gjorde sitt.
Jag somnade efter 01 och vaknade 07.15, icke utsövd.
Plus att allt koffein gjorde att jag sov väldigt ryckigt.
Ja, så ni kan ju bara GISSA min status idag.
Fördelen är att vi inte har något på agendan under dagen.

Sonen har inga aktiviteter, jag ska gå min lilla promenad och få frisk luft, sen ska jag virka.
Ikväll kommer bonus-kusinen och kollar Melodifestivalen och kanske min bästis också, vi får väl se.
Middag, ja vi kör TACOS för enkelhetens skull.
Sambon ska jobba och kommer väl endast hem för att äta och jag...
Vill inte slava i köket.
Sambon får åka och handla mat under dagen, så lagar jag.
Så det känns rätt lugnt faktiskt.

Jag ska undvika telefoner under dagen, stänga av min mobil.
Endast ta "det nödvändigaste".
Jag behöver det också.

Hoppar sen raskt över till Libyen och revolten där.
Man blir ju mörkrädd...
Moammar Gaddafi vägrar lämna sin post som landets envåldshärskare och plöj-mördar folk på löpande band.
Libyens FN-ambassadör tror inte att det är hundratals som blivit mördade, han tror det är tusentals...
Bara på någon vecka.
Uppgifterna som lyckas läcka ut är ju horribla.
Nu har galningen bestämt sig för NÄSTA steg i att "stävja sitt folk", han ska öppna landets vapendepåer och låta "dom trogna" få hur mycket vapen som helst så dom kan springa ut och döda dom OTROGNA, han har arkebuserat soldater som vägrat lyda order och mörda folket, han har...
Ballat ur fullständigt!
Och när man såg hans son som höll någon form att uttalande under natten så sa han:
"Inga fler dödsfall eller attacker under dagen i Libyen, allt är LUGNT..."
Och avslutade med det som fastnade i min skalle:
"EVERYBODY IS HAPPY, HAPPY!"
Men eller hur...?
Alla är glada, glada.

Jo, du Gaddafi J.r, ALLA är säkert HAPPY, HAPPY.
Det sägs ju inte att man kan se på en människa om dom är ONDA eller inte.
Men jag tycker nog att om ondskan HAR ett ansikte här på jorden, då ser ondskan personifierad ut...



... så här!
Jag tror det till och med OSAR SVAVEL ur hans porer.
Go back home Moammar, DOWN were you belong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0