Uträkningar kan vara krångliga...

Idag är jag VÄLDIGT glad faktiskt!
Jag ser ut som "vanligt"...



GÖTT MOS!

Jag var och köpte garn till TRE nya beställningar, så februari månad ser bra ut för STICKQVICKAN.
Var en sväng på HM och hittade denna sommarklänning för 149:- pix!



Ser ut som jeanstyg men det är tunnt, tunnt bomullstyg som ser ut som jeanstyg.
Blir perfekt till sommaren!
Och priset, 149 kr...
Det är väl bara HM som har förmånliga priser kvar nuförtiden...?
Satt som en smäck!

Så var jag i bokhandeln och hittade ÄNTLIGEN...



... denna bok i pocket!
Jag har längtat sen jag hörde den första recensionen på tv.
Men att köpa dyr "hårdpärm det drar jag mig för.
Nu hittade jag den nysläppt i pocket och ska sätta tänderna i den ikväll!
Och ja, jag kom utanför dörren idag för snöovädret vände till SOL och slask.

På förmiddagen hade jag och sambon en liten "dispyt", med betoningen på liten.
Lite irritation så här två sambos emellan
Jag kom ut ur duschen och kände att jag bara MÅSTE knäcka nöten med uträkningen på den där ringvästen!
Så iförd endast handduk, for jag ut här och slet fram miniräknaren.
Tänkte och tänkte, räknade men fick inte till det.
Då frågade jag sambon om HAN, mattesnillet, kanske kunde hjälpa till...?
För O-MATTESNILLET hade kortslutning.

Jag förklarde på ett ungefär HUR man skulle räkna, med stolpgrupper och luftmaskor...
Och han började fråga om CENTIMETRAR.
Nämen skit i centimetrarna, det är STOLPGRUPPER och lm man ska räkna, det är inte så man räknar i virkning, bla, bla, bla.
Sambon blev irriterad, jag blev irriterad på att han blev irriterad OCH att han inte kunde vara lite mer SMART och bara säga:
"Jaha, var det SÅ man skulle tänka, jamen då blir det ju SÅ HÄR många luftmaskor!"
Jag satt och tittade på västen och så bara fick jag en snilleblixt, jag testar att räkna på detta sättet...

Och då började sambon TALA och jag röt:
NEJ, tyst, TYST, så jag inte glömmer bort HUR jag ska räkna nu!
Han röt tillbaka:
"Men, jag skulle ju inte säga något!"
Skulle du ju visst det, TYST nu, min hjärna försöker komma ihåg här nu!
(och då får man inte störa den för den är så djäkla känslig alltså, lätt att info/tankar försvinner FÖR fort...  ;)

Sambon gick iväg och hämtade ett MÅTTBAND.
Skulle börja mäta centimeter, fastän jag sa att det är inte SÅ man ska göra.
Och så hade jag helt plötsligt räknat ut HUR många lm det skulle vara emellan ökningarna.

Du kan lägga ner nu, sa jag, jag har löst lm-uträkningen!
"Jaha, sa sambon, HUR gjorde du det då?"
Ja, jag bara gjorde så och så och så kom jag fram till att jag skulle dela med TRE i slutändan och då fick jag fram rätt siffra.
Det ser ut att stämma!
"Jamen HUR kunde du komma på HUR du skulle räkna för att komma fram till siffran TRE?"
Jag vet inte, jag bara VISSTE hur jag skulle räkna, svårt att förklara!
"Jag fattar bara inte hur du kunde komma fram till den uträkningen, och att du inte kan förklara den."
Nä, och det fattar inte jag heller, det fattar jag ALDRIG, men ändå blir det rätt 98 gångar av 100
Nu ska jag börja virka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0