Värt att nämna om vårat linneskåp...

Vad kan man MER göra en fredagskväll värt att nämna...
Jo, jag "råkade" tyvärr öppna vårat LINNESKÅP och skulle hämta en handduk.
Öppnade skåpet, och såg FÖRÖDELSEN och VIRRVARRET som uppstått sedan 1½ år tillbaka.
Nä, får det fan i mig vara NOG, tänkte jag!

Förr...
Då veks handdukarna i FYRA omgångar, alla hörn mötte varandra på alla saker som låg i skåpet, alla örngott låg vikta åt samma håll...
Ja, ni fattar, pedanderiet omfattade ÄVEN linneskåpet.
FAST jag MANGLAR INTE mina lakan!
Det la jag av med när jag fick barn.
Men det har varit snyggt och prydligt, VAR SAK på SIN PLATS, räta linjer typ

Sen fick jag whiplash och så gick det SAKTA utför med det stackars linneskåpet.
Straight down in MESSY Linneskåps-hell!

Allt har kastats in, lakan knölats ihop, handdukar bara vikts i två omgångar, skryngligt och djävligt.
Jag har ÄVEN bidragit, för min nacke har inte orkat tunga lakan och påslakan.
Det andra lätta har jag väl FÖRSÖKT vara lite noga med men det har inte...
Han jag delar liv med

Och droppen blev när jag såg att sambon lagt BADLAKAN ihop med handdukar till händer och ansikten!
Nä, nu har det gått över gränsen, nu börjar det BLANDAS IHOP olika linneskåps-kategorier också, fy fan...
Inte okej någonstans!
Så ikväll:
NO MORE messy Linneskåps-hell!

Jag har rivit ut sektion för sektion och vikt och fixat varenda liten DEL.
Hörn möter hörn och ryggar ligger åt samma håll.
Jag gjorde allt UTOM...
Lakan och påslakan.
Det spar jag till söndag, för att inte paja nacken!
Och fan så GÖTT det kändes att ha gjort det ÄNTLIGEN.
Det har varit ett skåp jag helst undvikit om jag säger så.
Nu är det bara lite kvar.
Och nu...
Ska det fortsätta se ordningsamt ut.
Jag har bara sett lite "Let´s dance", lite uttråkad på det, såg Skavlan istället, då fick man skratta lite iallafall.
Nu ska jag gå och lägga mig.
Vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0