572 kr!

572 kr blev resultatet av besöket på Linds!
Fast jag tog av min sparkassa och lägger tillbaka när jag får lön.
Jag stod bara inte ut med vissa gamla skorvar till växter som försökt överleva i detta hem trots VÄXTMISSHANDEL.
Jag är ju tyvärr INTE begåvad med gröna fingrar.
Så jag köpte två nya krukor och 6 växter.

Den överblivna krukan från matrummet åkte in i vardagsrummet med en ny palm.
Vardagsrummet är numera den sk KRUK-KYROGÅRDEN!

Där hamnar alla krukor som en gång var ett PAR i det så berömda "Mormors-spökfönstret".
Så jag har med andra ord fem krukor som varit ett "NEDRAMLAT PAR" i vardagsrummet och två i förvaring i köksskåp.
Det betyder att 6 krukor i spökfönstret har ramlat ner utan orsak sen renoveringen här för snart 10 år sedan.
Eftersom detta hände imorse var jag nu tvungen att räkna, när jag ändå höll på.
Den sjunde var ju då sambon.
Håll med om att det LITE MYSKO när man ser sifferstatistiken...?
Då får vi se hur länge DENNA KRUKAN lyckas hålla sig HEL.




OCH fy fan...
Vet ni vad som SLOG MIG precis just nu när jag satt och gjorde det här mormorsspöket????
Det var ju min MORMORS FÖDELSEDAG IGÅR!!!!
Och JAG glömde bort den.

Jag brukar nämligen ALLTID gratta min mormor lite sådär för mig själv och ha ett LJUS TÄNT på öppna spisen hela dagen om jag är hemma när hon fyller år!!!
Och det glömde jag BORT IGÅR.
Det kanske var därför?
Hon kanske vart så sur så hon ville markera det med att putta en kruka i golvet!?
Vem vet?
"Fan, komma här och glömma bort min födelsedag, kanske mormorsspöket tänkte, nu djäklar ska hon få för bortglömd födelsedag!"

Ja, nu blev det ÄNNU lite mer "OooOooOOOoooOOOoooOOOOooOooooooOOOOoo"-spökkänsla!
Förlåt mormor.
Mamma kanske hade rätt ändå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0