Armvila!

Nu är julen bortplockad, sånär som på en adventstjärna som får vara kvar ett litet tag till.
Den jag fick av min moster, är så fin.
Jag tog hälften själv, DUMT.
Men jag är så himla envis ibland, och kände att jag vet vilken kasse, vilken låda, ditten&datten ska vara i.
Mamma stod nedanför och ropade upp på vinden:
"Men ska jag inte hjälpa dig då???"
Nä, jag tar det här första själv, sen får du hjälpa mig med julgranen.
DUMT, som sagt.
Jag trodde inte det skulle vara så mycket, men jag har tydligen SUPERPYNTAT iår.
Ja, ja, nu är det gjort och då är det bara dammsugning kvar.
Jag tar en paus först.

Sen får jag väl ännu mera ont.
Men jag är ju som sagt envis, och det är ett MÅSTE.
Säger pedanten i mig.

Jag boörjade på en ny tubsnood igår, ett prov till mig själv.
Jag ville ha en "inomhus-snood" i lättare gar.
Jag hittade ett sjysst, mörklila akrylgarn på Coop sist när jag var på Öster.
Lite dyrare än dom där skitgarnerna som kostar 12 kr typ.
Garnet verkade inte dela sig vilket dom billiga akrylgarnerna har lätt för att göra.
Eller bli luddigt snabbt.
Ska testa om det är ett okej garn, och så gör jag som sagt en lättare snood.
Den blir förmodligen klar idag.
Om jag nu inte får superont av dammsugningen.
Nu råder armvila en stund.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har plockat bort julen idag jag också, men nu står alla grejorna uppställda på salsbordet, så det återstår ännu litet innan allt är på plats.



Kram Ingrid

2011-01-12 @ 15:06:54
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0