Ett okult svänggäng!

Härligt med en värkfri dag!
Då känner man sig glad igen, som det kändes igår...
Nä, då vill man bara gå och hänga sig...
Men då slapp jag ju det, SKÖNT!

Min bästis har varit här och fikat med lilla Sockersmulan!
Underbart, det var ju typ två veckor sedan vi sågs och det känns VÄLDIGT LÄNGE.
Men vi har haft lite GOS, en del BUS och sen blev det lite "nu ska jag rabba tag i allt och slänga".
Det gäller att hänga med.
Vi försökte slänga in en film med "Bananer i pyjamas" med det var intressant i ca 2 skunder...
Sen sket hon i dom.

Min bästis var också HELT inne på att det är mormor som puttat ner krukan från fönsterbrädet.
Jag visade den kvarvarande krukan, vilken blomma om stått i och hon sa:
"Den kan ju OMÖJLIGT bara ramla ner, det måste vara mormor!"
När mamma sen var uppe på en lite blixtvisit för att hälsa på lilla Sunshine sa jag att "Det var ju mormors födelsedag igår, jag glömde bort den, kanske det var därför...?"

Mamma, den O-okulta sa:
"Ja, morsan sa ju alltid att "när jag dör, då ska jag komma tillbaka och spöka för dig"...
Men jag har aldrig märkt några spökerier nere hos mig, det är väl här hon håller till!
Hon spökar för dig!
Jaaa, sa min bästis, det tror jag med!

Helt plötsligt satt vi här som ett OKULT svänggäng och spekulerade i mormors vara eller inte vara som spöke här.
Nu verkar JAG den mest ICKE TROENDE av alla helt plötsligt.
Och sambon sa:
Men jag har aldrig märkt att det spökar här! (han ville väl känna sig LITE troende han också)
Nä, sa jag, men det har varit LUGNT sen EX-KROKEN flyttade, så det är nog därför.
(Och så fnissade jag, ni som VET, ni vet ;)

Fast det där med krukorna kvarstår...
Varför ramlar dom ur fönstret?
Ja, vi spök-spekulerar vidare.
Nu ska jag ta och äta lite, sen FÖRSÖKA komma igång med något virkprojekt.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0