Fördelen med att ha ett stort barn...

Fördelen med att ha ett stort barn är...
MASSOR!!!!!

Men tex imorse släppte pappa av honom här tidigt, jag sov.
Han hade med sig sin nyckel och smög upp och har fixat runt här UTAN att väcka mig!
Vilken pärla!
Inte för att jag sov så väldigt mycket längre än han varit här, men han väckte mig inte och jag fick vakna av mig själv.
Underbart.

Jag vill poängtera att det kan vara LIKA UNDERBART att vakna av en jollrande bebis...
Ett lekande barn i sin egen säng...
Alla stadier i ett barns utveckling ser man som förälder som LYX...
Men att ha kommit så här långt i livet och ha ett barn som fixar det mesta själv...
Det är skönt!
Man kan vara mer EGO då liksom.
Och DET passar ju mig

Snuttegubben hade med sig en gitarr hit, han har börjat plinka på gitarr ihop med sina kompisar den senaste veckan.
Och så har han ju en pappa som är mycket duktig på gitarr, han har att BRÅS PÅ.
Det plinkades lite "Smoke on water" och "One".
Lät väldigt bra.
TALANGSCOUTEN MAMMA tyckte direkt att han skall gå gitarrskola och lära sig från grunden.
Sonen sa:
"Mamma, vi kan väl vänta lite, så jag får se om jag tycker det är kul?"
Han är klok han min STORE son

Snart skall jag ut och röra på fläsket, ännu en av fördelarna med ett stort barn.
JAG kan komma och gå som jag vill.
(Ego-mamman har talat ;)

Eller fläsk & fläsk...
Igår lånade jag mammas våg, jag har gått ner 1.8 kg sen jag slutade med rosaceamedicinen.
Jag såg mig i spegeln och såg att revbenen börjat komma fram under boobisarna (dom pyttesmå;) och jag tänkte:
Jag måste gått ner! 
Ja gott folk, vad var det jag sa...?
Så fort man drar ner på saltintaget brukar vikten gå neråt.
Och DÅ ÄTER jag inte ens mycket saltrik kost när jag äter TABLETTER, jag är ganska duktig på det.
( för jag hatar att se ut som en finnig tonåring vid 40 )
Men nu har jag varit tablettfri i lite över 2 månader, den senaste månaden har jag väl sportat 3 ggr.
Och ändå tappat 1.8 kg.

Bra tips till er där ute, dra ner på saltet och tappa i vikt.
Alla tror att socker är farligt, SALT är värre.
Jag kommer inte ihåg om det var Danmark, Norge eller något europeiskt land oss i närheten...
Som har förbjudit för höga salthalter i köpemat osv.
Och det har gett POSITIV hälsoinverkan på landets befolkning.
Visst behöver man lite salt i kroppen, det är ju livsnödvändigt.
Men vi lever inte i ett bondesamhälle där maten behöver hålla sig ÄTBAR i flera månader, för att man slaktat sin enda gris.
Men skit i det, jag har iallafall gått ner, salt göre sig icke besvär tills jag åker på en ny rosacea-attack igen.
Fast just nu känner jag mig lyckligt befriad, jag har vant mig vid "naturell matsmak" och då kanske det är bäst att hålla den linjen även vid rosacea i fortsättningen.
Det blir SÅ DJÄVLA JOBBIGT när man ska vänja sig av med det när man måste.
Och gå och känna sig som en halv pool som jag gjorde på julafton...
Det vill jag helst slippa.
Jag var en SVAMP i svampens rätta bemärkelse, jag SÖG ju i mig vatten.
Nu, Toftavägen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0