Frågade kaninen...

För en stund sedan kom jag ut i köket och kaninen satt på den "vända & skurade"  blå mattan i köket.
IGEN.
Jag blev INTE glad!
Men va fasen...
Visserligen vet jag att han är lika autistisk som jag, och när han kommit på något BRA...
Då vet jag att han håller sig till det!
Men att sitta på mattan under köksbordet, är inte okej med mig!
Han får gärna skutta runt på dom smalare, lättvättade trasmattorna, men inte den blå.

Jag kom ut, såg honom sitta under min stol och frågade:
Men herregud, nog för att jag vet att du är lika autistisk som jag, men är du dum i huvudet också?
Jag fick inget svar och han skuttade surt tillbaka till buren när jag jagade in under bordet.
Fan, det är inte OKEJ alltså.
Det får bli vattensprayflaskan som en sista utväg, eller inlåsning i buren.
Men det känns så hårt.
Han blir ju så deppig då ju...

Annars så har jag varit otroligt MODIG idag.

Modig i bemärkelsen att jag gör en test, en ansiktskräm-test.
Jag använder nämligen en kräm till mitt lilla fejs, som är en "rosacea" kräm.
Dvs en kräm som hjälper till att hålla mitt fejs finn-&-prick fritt.
Bara ETT problem med den krämen:
Den är STARKT uttorkande.
Och det vet ju kanske alla att det är inte så bra.
I vanliga fall.
Men med rosacea är det jättebra, för FETT och FUKT är inte bra för rosacea.
Det är rena rama döden.
Det lockar fram alla fula ingredienser i rosacean.

Men för ens HY och ungdomliga utseende är FUKT och fett bra.
Inte uttorkande.
Så...
Under mina år med rosacea har jag nu inte vågat använda något annat än min receptbelagda kräm.
Men det märks ju på åldersHYN, har tagit stryk om jag säger så.
Så idag...
Gick jag ner och lånade en av mammas krämer och testar.
Just nu...
Bränner det som ELD i ansiktet.
Riktigt illa.
Men det syns ingenting.
Fast det blir nog inge mer vanligt ansiktskrämtest.
Kanske.
Eller så får jag gå till henne som jag brukade gå och göra ansiktsbehandlingar hos förut och se om hon har något mildare.
AOUTCH.

Så var det mode ja...
Jo, jag satt ju här och tittade på morgonTv med Tilde förut, och det var jeansmode på tapeten.
Och så fick man lära sig att 70-tals jeans är på G igen.
Och att smalt upptill och utsvängt nertill är jättebra för figuren.
Då trollar man bort midjan tydligen.
För är det brett nertill så ser midjan smalare ut.
Jaha ja...
Tror inte jag håller MED.
För 70-tals jeans passar bara väldigt smala people.
Tycker jag.
Det trollar inte bort ett dugg midja.
När jag, som ändå är ganska smal sätter på mig ett par 70-tals jeans...
Känner jag mig TJOCK.
Ja, jag tycker  höfterna och LÅREN blir tjockare och man ser bara lustig ut.
OCH kom då ihåg att jag GILLAR STILEN, men tycker inte att det är något förtrollande för figuren som dom på tv tyckte.
Snarare tvärtom.
Catwalk tjej, javisst, vanlig figur, näää.

Sen sa stylisten att VITA JEANS kommer också vara INNE iår!
Jaså, jaha...
Själv har jag haft mina vita jeans varje sommar, sen det "var poppis sist" och tyckt att det varit INNE hela tiden!?
Men då har jag alltså varit ute...?
Jag trodde att vita jeans och vita byxor överhuvudtaget ALLTID var inne vår och sommar.

Gud, det måste vara så komplicerat och vara UNG och försöka hänga med i allt mode hela tiden.
Det växlar ju lika ofta som man byter trosor.
Och till och med DOM måste man ju hänga med i modet.
Nä, jag känner som vanligt:
Visst jag tittar på modet, visst jag älskar att köpa kläder och försöka skapa lite kläder, men jag kör min egen personliga style.
Tur man är så gammal så man vet vad man passar i, vad som klär ens kropp och klär sig efter DET.
Såg att Carin Rodebjer har fått Elles modepris för 3:dje gången (tror jag att det var) och DÄR kan vi snacka en som kan SNYGGT mode.
Blev helt sjuk av hennes kläder, synd bara att min PLÅNBOK inte räcker till...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0