Glömmer bort att han är rumsren!

Ibland vill man...
Strypa sin kanin!
Det är inte ofta, men det händer.
Och TROTS att han är min egen lille GULLEGRIS som jag "HJÄRNTVÄTTAR" till att älska bara mig...
(som sambon säger )
Blir jag lite trött när min lille väluppfostrade kanin, som är rumsren...
Glömmer BORT att han just ÄR rumsren!

Och det hände nyss!

Han hade lagt några kaninpluttar på det rätt nytvättade köksmattan och suttit på EN kaninplutt så den smetats ut i mattan.
Och...
Råkat kissa en LITEN PLUTT, typ i storlek av en enkrona också!
Det var bara att skura på stället och sedan få hjälp av sonen att vända mattan.
Tack och lov LUKTAR inte kaninskit eller pink som andra djurs spillning gör.
Och nu var det ju väldigt lite, så med lite skurning räddar man hela mattan så man inte behöver tvätta mattan riktigt ännu.
Det räckte med att skura av det med diskmedel.
MEN ÄNDÅ...

Han fick en liten nos ner i skiten INNAN jag skurade bort det och ett "FY Leo!!!"
Tjoff in i buren och så stängdes den till!
Men så fort vi var klara med fixandet av mattan fick jag dåligt samvete och släppte ut honom igen.
Han får ju spader när man stänger till.
Bara att det är stängt i 10 minuter känns som ett superlångt straff för honom.
FAST irriterad blev jag ändå.
Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0