Lyckodag med Madicken!

Det måste vara min LYCKODAG idag!!!
Satt här färdig o klar för dagens...
Inomhusaktiviteter.
Eftersom det STORMAR och snöar ute har man ju inget alternativ.

Men tillbaka till LYCKODAGEN...

Här satt jag och bildfixade lite och vad kommer på tv efter Nyhetsmorgon?
Jo, MADICKEN PÅ JUNIBACKEN!!!!
Jag är nog den största "Astrid Lindgren fantast" ever.
Och jag ÄLSKAR att se alla filmer, alla serier.
Men dom jag älskar mest av allt...
Det är Madickenfilmerna.
Jag bara älskälskar dom!!!
Jag älskar dom nog för att dom är från en tidsepok som jag älskälskar, början på 1900-talet.
INGET var väl vackrare än DÅ????
Och Madickenfilmerna har fångat det så bra, och skådisarna är mer än undrbara.
Så nu sitter jag här och blir supernostalgisk.
Och kan varenda REPLIK i filmen nästintill.
"Du é inte klok Madicken!"

Minns när den första filmen kom, då var jag 8 år.
Den gick på tv som serie och jag kommer ihåg att först såg man Madicken på barnprogramstid och sen var det "Familjen MACAHAN" lite senare på kvällen.
DÅ var det tv-festkväll för hela familjen.
Efter Madickenfilmen borde det alltså vara Macahan.
Men SÅN tur har jag väl ändå inte...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0