Sayonara baby!

Jag fick komma ut en sväng...
Sambon kom hem och vid 14.30-tiden och då sa jag SAYONARA BABY och drog ut i friska luften.

Han fick ta över övervakandet av tre hormonstinna 11-åringar.
Jag köpte en ny bok.
På jobbet läser jag just nu Roslund och Hellström, "Flickan under gatan".
Tycker den är riktigt bra faktiskt, så nu vågade jag mig på en annan "Tre sekunder" av samma författare.
Hoppas den håller bra kvalitet, annars blir jag TOKIG.
Nu har jag bara läst dåliga böcker sen "Svinalängorna" av Susanna Alakoski, så jag vill ha något stimulerande.

Jag tyckte ju när jag började läsa hennes andra bok först, "Håpas att du trifs bra i fengelset" var bra...
Till att börja med.
Sen tröttnade jag rejält på den och tyckte skrivsättet var skitjobbigt att läsa.
Slutade mitt i boken och tog Svinalängorna istället, och den var ju jättebra.
Den andra har jag lagt ner, tycker den är tjatig, jobbig och hopplöst skrivsätt.
Tradig och tjatigt.
Och vad jag tyckte om den där "Dandy" som jag fick av sambon, som idoljuryns Andreas Carlsson har skrivit...
Ja, det lämpar sig inte att skriva här.
Så fula ord håller jag för mig själv!
Men jag kan ju säga att SÄMRE SKIT, det har jag inte läst i hela mitt LIV!!!
(och då har jag fan i mig läst mycket )
Boken får "Kitty"-böckerna att framstå som litterära STORVERK.
Dandy var som en SÄMRE NOVELL i "Mitt livs novell".
Ja, jag tror ni fattar.

NU...
Hoppas jag på Roslund & Hellström här hemma också.
Sen shoppade jag GRÄDDVITT garn till en tröja jag ska börja på.
Problemet är att tröjan är på mönstret stickad, och jag ska göra den virkad.
Jag försöker klura ut hur jag ska kunna få till FORMEN bara.
Det blev kortslutning nyss så det var därför jag började blogga
Eller så gör jag något enklare.
Jag måste bara bestämma mig, fint garn finns.
NU...
Ska det fixas mat.
Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0