Spöket Mormor!

La mig supertidigt igår pga av "The värk".
Somnade väl i runda slängar runt 22-tiden.
Vaknade 05.09 av ett BRAK och KLIRR!
Va i helvete...?
Ut och kollade runt i lägenheten och såg i matrummet...



Tomt fönster...



Växt och kruka i kras på golvet!
Inte så prydligt ihopsopat som på bilden dock, men klockan 05.09 hämtade jag åtminstone en plastpåse och en sopskyffel och tog det värsta.
Sen har det fått stå så, sambon får dammsuga sen.

Men det är väl konstigt, detta är NUMERA utnämnt till "SPÖKFÖNSTRET" av min MOR!
Och enligt henne är det MORMOR som är den skyldiga!
Lustigt, för min mamma tror nämligen INTE på det där med spökerier.

Men...
Faktum är att JUST DETTA fönster är ett märkligt fönster!
Jag vet inte HUR MÅNGA blomkrukor som åkt rätt ner i golvet, utan att någon är i närheten, eller under natten och faktiskt gud vet varför just DET fönstret är så utsatt?
Jag ställer nämligen alltid TUNGA, bastanta krukor i just dom två fönstrarna i matrummet.
EN har sambon under våra 6½ år tillsammans haft sönder, och det var i det ANDRA fönstret.

Men alla dom andra krukorna i ett fönster som aldrig är öppet, där fönsterbrädan INTE LUTAR UT MOT GOLVET utan innåt (på det andra fönstret lutar det svagt utåt), där jag alltid väljer LÄTTA VÄXTER som inte tynger neråt, men ändå ramlar alltid krukorna i det  fönstret av okänd andledning rätt ner i parketten.
OCH...
Det blir ju så fina märken också, eftersom jag alltid väljer tunga krukor så dom inte ska ramla ner!!!

Så gick jag ner till min mor med mitt morgonkaffe och sa:
NÄ, nu har det hänt igen, samma fönster, bla, bla, bla, mitt i natten, bla, bla, fan kan vi inte åka till Linds idag, bla, bla...
Och mamma sa:
"Ja, visst kan vi åka till Linds, lustigt att krukorna ramlar ner sådär, det är väl mormor då!"
Mormor???
Ja, det är ju du som alltid säger att hon spökar runt där uppe, då är det väl hon!"

Halli, hallå, sa jag...
Jag säger väl inte att mormor ALLTID spökar runt där, nu överdriver du väl?
Bara för att vi har NÅGRA FÅ oförklariga händelser, en knasig katt en gång i tiden och en UPPLEVELSE av en sk SYNSK person en gång...
Så går vi/jag väl inte runt och UPPLEVER en DÖD, spökande MORMOR jämt?

Nä, sa min mor, men det kanske är mormor?

Ja, kanske DET, vi får väl lägga dom här oförklariga "krukor som ramlar i golvet utan att någon är närvarande"-händelserna på mormor.
Fint, då då bestämmer vi väl det, då har vi YTTERLIGARE en spökhistoria att lägga till mormor-spökeriregistret.

Jag är inte värkfri idag, men värken är LÅG.
Tack och lov för det.
Jag ska inte lyfta en PINAL idag.
Inte städa ett dugg, bara armvila.
Snart blir det snart Linds och sen kommer lilla Sunshine hit.
MYSPYS!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0