This is a message to Norway...

Nu får allt "Sanda/Klinte Bluesbrothers band" (eller vad dom nu heter ;) (vår egen släktgitarr-duo) se upp!
This is a message till Norway och Klintehamn om ni nu råkar läsa detta...

Sonen tränar på E!
Och då kan man spela "Broder Jakob" och "Row your boat" på ett ackord.
(även jag har testat och det lät BRA)
Så när han kan spela två, kanske tre ackord, då kan han spela "Tom Doley" och då är han IKAPP Idolen & Calle, alias "Sanda/Klinte Bluesbrothers band"!
Så det är nog dags att börja träna nu killar, så ni inte ligger efter till nästa party.
Sonen har även deklarerat att han vill börja på Åkessons gitarrskola.
Ja, så länge han inte kopierar Keih Richards när han blir en KÄND ROCKSTAR...
Är det bara att börja träna på plinkandet



Gitarrspel på sängkanten och tv-tittande samtidigt...



Vi har varit på bibloteket hela familjen och lånat lite böcker.
Jag handarbetsböcker, sonen grunderna i gitarrackords böcker och sambon ingenting.
Så fikade vi, tittade på Almedalen och när några matade fåglarna.
Bättre än tv och mycket rogivande.
Sambon längtade efter våren när han tittade ut på regn/snöeländet och jag sa:
Om två månader och vi sitter här, då är det garanterat snöfritt och kanske lite vår!

Nu ska jag bildfixa lite tror jag...
Eller virka.
Jag har iallafall LÖST problemet med uträknandet av den stickade tröjan som jag ville göra i virkat.
Det var ju inte så svårt när jag fick av mig trötthetsglasögonen från igår, och pigghetsbrillorna imorse.
Men den ska göras i ett tunnt garn, jag måste göra något annat i det tjockare, gräddvita.
Jag funderar på att försöka göra något i stil med...



I virkad verison då såklart eller...



Också i en virkad version naturligtvis.
Men jag gillar den gulliga lilla nedvikta kanten väldigt mycket och blomman, bra idé tycker jag att kunna variera en poncho lite.
Innan jag avslutar för stunden...
Lite fina bilder på min från igår när sonen lekt FRISÖRSALONG med mitt hår.





Snyggt.
Lite "Sekelskiftesstil goes bananas".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0