Bli Världsförälder!

Antingen är jag EXTREMT BARNSLIG...
Men det verkar som om jag tycker att dom BÄSTA filmerna är barnfilmer.
Jämt!
Vi såg "Toy Story 3" och jag tyckte den var jättebra.
Den var rolig, spännande och sorglig.
Mycket sevärd trots att man snart är 40
Tyvärr så missade vi nypremiären av "Hipp Hipp"!
Storfavorit här hemma.
Men vi såg ju Toy Story och när den slutade kom vi precis in i "Tiffanys" videoblogg.
Det är tur att det finns PLAY, jag får se det på nätet imorgon.

Så har jag bestämt mig för VART jag ska ge pengar varje månad!

Jag ska bli VÄRLDSFÖRÄLDER i UNICEF!
Jepp, det är jag och Persbrandt i samma team, morsan kommer blir skitavis
Nä, seriöst så blir det Världsförälder.
Jag uppmanar alla som läser detta, gör en liten insats för barnen i världen.
Det kostar faktiskt inte många kronor, man kan ge lite och man kan ge mer...

Hjälp alla barn som har det svårt, varje dag, året runt.

Som Världsförälder ger du pengar regelbundet varje månad via autogiro. Inte bara till ett enskilt utvalt barn, i en by eller i ett land - utan till alla barn över hela världen som behöver hjälp. Det blir mer rättvist så. Genom att skänka pengar långsiktigt hjälper du många barn varje dag, året runt, under alla viktiga perioder i deras uppväxt.

Som Världsförälder ger du ...

  • 0-5 år... de allra minsta barnen en bra start i livet ...
  • 6-11 år... de större barnen möjlighet att få gå i skolan ...
  • 12-18 år... och de äldsta barnen en trygg väg in i vuxenlivet.

Tillsammans kan vi förändra framtiden

Vi vet att det går att skapa en bättre värld för alla barn och vi vet hur man gör, men vi måste hjälpas åt. Tillsammans kan vi förändra framtiden för alla de miljontals barn som lever i fattigdom, i hungersnöd, föräldralösa, på gatan, i krig, på flykt - utan all den kärlek, vård, skola, näring och trygghet som behövs för att växa upp till friska trygga människor.

Ju fler vi blir desto fler kan vi hjälpa

Tack vare alla Världsföräldrars trygga regelbundna stöd kan vi planera långsiktigt. Och ju fler vi blir desto fler barn kan vi hjälpa. Som Världsförälder blir du en viktig länk i en otroligt stark kedja av människor som bryr sig. Tillsammans ska vi ge varenda unge möjlighet att växa upp och leva ett värdigt liv.

GÅ IN på UNICEFS hemsida och anmäl dig du med!

Jag ska snart gå och lägga mig, dagen känns över för min del nu.
Halsen känns sträv, jag tror nog tyvärr att jag kommer åka på samma som sonen.
Jag har pussat honom alldeles för mycket.
Imorgon åker dessutom sonen till pappa.
Känns urtrist.
TROTS att han varit här i nästan tre veckor på raken, så är det för kort tid.
Jag vänjer mig aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0