Heja Ove!

Det blev lite bildfixande.
Sonen fick välja en favorit till bildbloggen, jag valde två...



Bland annat den här.
När jag laborerade runt med lite färger så fick jag till detta.
Kan tyckas lite anspråkslöst, men det tog faktiskt tid.
Känslan jag fick när jag fick till dom här färgerna var bilder som jag sett redan som liten.
Bilder som min pappa tagit när det firades jul hos mormor och morfar på fängelset, någon gång på 60-talet gissar jag.
Det var/är liksom den här färgskalan på korten och det tycker jag är lite fränt och fint.
Färger från en tid som ligger årtionden tillbaka.
Jepp, så kan det bli.
Gamla bilder som föder NYA bildidéer.
OCH...
Det är kanske bäst att jag skriver också att min mormor och morfar satt INTE INNE i finkan, dom bodde där.
Morfar var fängelsechef på den tiden

Nu är det bara 30 minuter kvar till TOUCHDOWN!
Snart, snart, snart.
"Sunnyside!"
Ja, jag VET att jag tjatar men nu skrev jag det åtminstone på ENGELSKA, så blev det lite mindre tjatigt
Vi har haft fredagsmysmat på en söndag, tacos, fast med tortillabröd.
Gott och vi var ju tvugna att fira helgmiddag ihop någon kväll i helgen, nu blev det idag.
Jag rapar vitlök som en galning.
Tror att jag överdoserade lite FÖR mycket av vitlökssåsen faktiskt.
Sambon skulle nog vilja säga som svar på det:
"You think????"
Jag fick förresten ett litet sms rätt kort efter mitt första inlägg imorse om SOLSIDAN.
När jag skrev att "hela svearikes folk" såg fram emot nystarten av serien.
Från kusinen i Norge kom det att det var minsann INTE BARA vi svenskar som såg fram emot det...
Det gjorde dom uppe i kalla Norge också!
Ja, gud jag glömde...
Och fick be om ursäkt.
Hon önskade också att dagen skulle gå fort och att hon redan satt bänkad, och avslutade det hela med:
"Heia Ove!"
Jag kunde ju bara hålla med och skrev tillbaka:
"Heja Ove friskt humör, det är han som susen gör!"
Så, det ÄR FLER som sitter och gläds i soffan JUST I DETTA NU och väntar på...
Årets FÖRSTA stora händelse!
Bara 28 minuter kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0