Nu är jag SÅ TRÖTT!!!!!!

Usch, dagen blev inte alls som jag tänkt mig.
Jag har gjort för mycket här hemma helt enkelt, så jag har fått ont.
Det har varit allt från soffor, till ÖB till garderobsrensning och så kan jag inte sitta skönt heller nu när jag tvättar ur sofforna...
Så det är ingen HIT direkt.

SEN...
Vet jag att det blir ett djävla jobb imorgon att få upp sambon i tid för att STÄDA, och det är inte lite som ska göras.
Och jag vet dessutom att I HANS TAKT lär det ta evigheter, det retar mig redan NU.
Det ska ta´s ner gardiner, tvättas, strykas överdrag till sofforna, sättas på, och en massa, massa annat.
Och bara att vattna BLOMMORNA tar för min sambo ca 20-25 minuter, när det tar mig MAX 3-5 minuter...
Då förstår ni själva.
Och så ser jag i solskenet HUR skitigt det är i denna lägenheten, det är inte kul alltså.
Man SKULLE kunna tro att det är "skinande rent" så OFTA som jag skriver om detta med städning...
Men faktum är:
När det ALDRIG GÖRS ORDENTLIGT...
Då blir det bara värre och värre!
Vilket DET ÄR, ser jag nu i solens strålar.
Inte kul, jag vill begå självmord.
Jag tycker det är pest att inte kunna göra saker och ting ordentligt SJÄLV!

Just precis just nu...
Håller jag dessutom på att sköja av ALLA våra blommor.
För jag, har i min enfald trott...
Eller så här...
När jag brukade damma ALLT i den här lägenheten "på massor av rum och kök" INNAN min whiplash...
Då brukade jag RUSKA alla blommor och ta med DAMMVIPPA på blommorna INNAN jag satte igång och dammade i fönstren.
Vilket gjorde att det inte samlade så mycket DAMM på blommorna så kunde dom får en liten vattendusch i duschen vid fönsterputsning typ 2 ggr om året.
Vilket jag faktiskt UPPLYST min kära sambo om att "då blir det inte så skitigt i fönstrarna OM man håller efter detta"!
Tror ni att det har gjorts?
Nä.
Och IDAG...
Så ser jag hur det ligger TJOCKT med vitt damm på blommor och blader.
VITS att damma i fönstrarna varje vecka då...
NÄ, inte direkt.

När det förmodligen REGNAR ner damm på fönsterbrädan så fort han är klar med EN fönsterbräda.
Så nu har jag även duschat dom FLESTA BLOMMORNA utom dom fyra tyngsta.
Dom får han ta imorgon!
Så nu har jag konkat på tunga blomkrukor också, TOPPEN.
Ont?
Javisst.
SUR?
JAVISST!
Så in i helvete.
Nu är jag så TRÖTT.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0