Städ & ont igen.

Sen blogg idag, men det är städdag här och jag har gjort lite...

Mer än jag borde men jag vaknade ändå med ont så SKITSAMMA!
Vardagsrummet är skinande rent och luktar SUPERGOOD
Allt är rent, blommor, gardiner, sofföverdrag men...
Jag upptäckte en sak när vi skulle stryka överdragen att det liksom såg ut som om maskinen FÖRSTÖRT våra nya överdrag!!!
Det liksom såg ut som dom varit så ihopknycklade i maskinen så dom...
Ja, det är svårt att förklara HUR det såg ut.
Jag sa till sambon att vi struntar i att STRYKA dom iallafall, bara sätta på dom på kuddarna så kanske dom sträcker ut sig själva av kuddarna.

Ringde min bästis som har samma soffa och har haft samma tygöverdrag fast i annan färg förut.
När vi köpte våra så köpte vi röda soffor med MANCHESTERÖVERDRAG, och då hade min kompis samma fast i tjock bomull.
Nu finns inte manchestern utan bara bomull, så jag ringde henne och frågade om hennes brukade se likadana ut då, som mina gör nu.
Hon visste PRECIS vad jag menade och sa att hennes brukade se exakt likadana ut och att det brukade försvinna när man "suttit ut dom".
Okidoki, TUR, förmodligen inte förstörda överdarg alltså.
Vi drog helt enkelt bara på dom och så får det väl SE skryngligt ut, men LUKTA rent iallafall.
Man kan tydligen inte få allt!

Och till NÄSTA GÅNG, ska jag inte ta så många överdrag i samma maskin.
Så dom inte blir så ihopknycklade.

Nu sitter jag i soffan och försöker vila bort värken lite.
Jag har varit ute och motionerat också, och DET var en lek med HALKDÖDEN kan jag säga.
Idag var det nästan till och med så att mina broddar inte räckte till, inte ens där det var sandat.
Jag halkade hit och dit till och med när jag gick på Söderväg.
Det blev inte en lång promenad.
Gatorna blir gladhala i det här vädret, jag fattar inte hur folk UTAN broddar klarar sig.
Nu väntar jag på sonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0