Alla har flytt boet...

Fick iväg sonen till skolan, tjat, tjat ,tjat, upp-&-hoppa snigelsoppa!

Det var svårt att somna för den "lille krabaten" igår, och för att BEVISA HUR svårt det var...
Var han tvungen att titt som tätt komma upp ur sängen och säga:
"Se här klockan är XX och jag har fortfarande inte somnat!
Jag skulle lika gärna kunna vara uppe och se klart "Sagan om dom två Tornen".
Gå och lägg dig, god natt, sa jag.
Och följden blev ju då att MORGONEN vart exremt trög och jobbig.
Upp-&-hoppa snigelsoppa blev MITT bevisande för hur dumt det är att vara uppe för länge!

Jag blev irriterad, han var slö som en snok i solen och dagen i skolan...
Ja, jag HOPPAS han orkar.
Ikväll blir det andra bullar.
I hope.

Ja, iallafall, sonen iväg, sambon iväg, och jag skulle ut och promenera.
Nä, jag skippar det.
Jag ska ju gå sen ändå.
Jag behöver lite egentid själv här hemma när alla flytt boet och allt morgonfix är ur vägen!
Jag skiter i Vibblerundan.
Jag vill bara sitta här i min soffa, brygga en ny kopp kaffe och blogga, betala räkningar och bildfixa.

Något som är OERHÖRT POSITIVT är KRÄMEN som jag fick som prov av Maria på Paus!
Den som är för såna som mig, som har rosacea, men inte lika uttorkande som den jag får på recept.
Den som sakta men säkert förvandlar mig till ett dragspel.
Krämen jag nu testar, har jag testat tre kvällar och den VERKAR funka bra!
Jag har inte fått några utslag eller dålig hy, bara en lite mer GLÄNSANDE hy, utan stora åkerfåror...
Känner mig försiktigt positiv och idag ska jag testa den dagtid.
Blir det bakslag på det kanske jag bara har den på natten och den vanliga dragspelskrämen på dagen.
Jag är glad att den verkar funka iallafall.
Nu ska jag gå igenom räkningar, en MINDRE POSITIV sak...




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Det var ett tag sedan tror jag.Det Du har hade jag 1979, då jag oroade mig för svärfar som hade sina hjärtinfarkter och till slut dog i Dec.-70 ett helt år, då slog det upp olika slags utslag på mig i handflatorna,i hårbotten i armhålorna, som kliade något så fruktansvärt.Det blev som om jag ömsade skinn i handflatorna, började med en liten,prick, som blev en blåsa som sedan sprack.Har haft en gång till för inte så länge sedan.

Visst är det konstigt så mycket underligt det finns som vi kan få.Bra att Du har en salva som hjälper,jag hade tre olika för varje utslag.Det där till hårbotten, gjorde håret grönt.Knäppt va!

Kan komma av stress också sa dåvarande läkare.

Hur har Du fått Ditt ?

En väninna fick det efter hennes man dött.Tror hon fick en salva som hjälpte,hon har inte sagt något mer om det,hon är hypokondriker.Men så länge hennes make kämpade med sin cancer,så hade hon inga åkommor alls.(5 år)



kram Mi

2011-01-25 @ 09:55:47
URL: http://parart222.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0