Dagen som gått...

Ja, det har inte gått i många knop här hemma idag.
Men det har varit rätt skönt ändå.

Sonen kom hem, satte sig och pysslade på sitt rum...
Sen satte han sig framför tv´n.
Så kom vännen förbi som skall ha en mössa, och det blev inte det som hon hade bestämt sig för.
Typ sverigemössan fast i dom andra färgerna som jag skrev förut idag.
Det blev en kornblå åremössa istället!
Den sista åremössan jag hade kvar, dags att göra nya.
Iallafall EN, för stickning går ju "sådär", men en åremössa går ju fort att göra.
Hon var VÄLDIGT SNYGG i färgen iallafall, antingen ska man vara väldigt blond för en sådan färg, eller väldigt mörk.
Hon är väldigt mörk.
Så skulle hon ha en eller två blombroscher till, jag ska virka en och sätta "platta med nål" på en.

Kvällen blir...
HÄMTMAT för killarna och hemlagat för mig.
Vi skulle egentligen kört FredagsTacos men sambon och jag missförstod varandra igår, så han hade inte handlat idag.
Det blir LördagsTacos istället, svenssonbajigt så det smäller om det.
Så kommer en av mina bästisar förbi på lite fika, skitsnack och Let´s dance.
Trodde inte jag skulle orka med det, men jag har piggnat på mig under dagen.
Förmodligen för att jag inte gjort så många knop då...

Imorgon blir det mys med lilla Sunshine, eftersom det inte blev idag.
Men nu har nacken lagt sig, jag är mindre trött, så imorgon är jag mer "fit for fight" för lite lek & bus.
Nu är det middagsdags!
Vi ses senare.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Det var ett tag sedan nu.Ibland tappar jag lusten sitta och läsa hur bra alla har det och familjen samlad med make o.barn.Fast jag har ju haft mitt familjeliv.Nu är jag pensionär, lycklig sådan.Men massor av vänner på både FB, bloggen mail, StayFR.Så det är knappt jag hinner med egentid, för då ringer telefonen och det är en gammal vän som flyttat till Rimbo, för att komma nära sina barn+barnbarn.Fullt upp alltså.Nu har jag fått kontakt med dom jag lekte med som barn i Vetlanda där jag är uppvuxen,kul.

Hur ska jag hinna börja sticka då, inte ens läsa en bok hinner jag.

Hoppas allt är bra med Dig och familjen.

Taco-Dinner Fredags-Lördags mat för de flesta utom jag.Får inte äta kolhydrater.



Kram Mi

2011-01-28 @ 18:43:53
URL: http://lillgrimman.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0