Strumpor, svårt att lägga rätt!

Inget blev som vi planerat...
Iallafall vad gällde mig och sonen.
Han fick samtal från en kompis som kom hit i flygande fläng.
Jag fick slänga ihop en snabb lunch bestående av VARMKORV och potatismos.
Annars skulle jag ha bjudit sonen på lunch på stan, tänkte jag.
Men sen skulle killarna vidare till en annan kompis som bor vid Tallunden.
Så det fick bli något snabbt!
Sen stack dom.

Då klädde jag på mig träningskostym och...



Tog Vibblevägen med STORM.
Och till skillnad från igår, var det UNDERBART!
Solen sken, lagom vind och jag pinnade på som värsta sportfånen

Så kom jag hem här och sambon var i full gång med städet.
Jag duschade och så skulle jag klä på mig.
Visste att jag tvättat en massa strumpor och tittade i min strumplåda...
NOLL STRUMPOR.
Bara mina raggsockor.
Men va fan...?
Gick in och kollade sonens strumplåda, och där...
Låg alla MINA strumpor.
Jag angrep sambon direkt:
HALLÅ, varför ligger alla mina strumpor i sonens låda???
Och sambon bortförklarade sig med:
"Ja, ja, men dom ser så lika ut!"
Va?
Hur kan blommiga och färgrika strumpor förväxlas med svarta med randigt mönster.
NI LÄSARE får ju gissa vem som har vad!



Ja, nä sambon han har svårt att se skillnad på tjejgrejer och killgrejer!
Jobbigt.
Men jag vet iallafall VART jag ska leta när mina strumpor, tröjor eller byxor är försvunna nuförtiden.
Hos sonen.
Sambon tror nämligen att en 40-åring och en 11-åring har samma storlek också.
Jag längtar tills sonen har VÄXT OM MIG ordentligt, då kan sambon omöjligt blanda ihop våra kläder!
I hope 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0