Äldreboendet nästa!

Jag är uppe, ska snart hoppa i duschen...
Ska iväg och jobba.
Jag har sovit som en stock och känner mig väl ganska utvilad.
Idag får jag skjuts till jobbet av sambon för jag har så mycket prylar som ska med.
Jag hade inte fixat det annars.
Det är sängkläder, sovkläder, myskläder, mat, virkning.
Jag har tagit hem och tvättat en massa, och nu måste det tillbaka.

Jag har även packat ner sambons spikmatta.
Jag har inte frågat ännu, OM JAG FÅR ta den, för han sover ännu.
Jag frågar när vi ska gå
Nä, men jag känner att jag är nog i stort behov av att ha en matta på jobbet också, och han använder faktiskt inte sin.
Inte vad jag har sett iallafall.
Jag kan ju dessutom inte släpa min fram & tillbaka hela tiden heller, så jag hoppas jag kan ta hans.
Är han sen i skriande behov här hemma...
Ja, då får han väl låna MIN.

Sambon har även löst en KNIVIG fråga gällande min medicin.
Jag tar ju den TRE ggr om dagen, och jag vänjer mig typ INTE vid den rutinen, TROTS att jag ätit tabletterna i snart ett år.
Jag har försökt med listor, alarm och gud vet vad!
Men ändå står jag där vissa dagar och undrar, "Tog jag den när alarmet gick?", "Tog jag tabletterna men glömde jag inte fylla i listan?".
Helt hopplöst IBLAND!
För är jag upptagen när alarmet går...
Då kan det hända att jag bara trycker av det och...
Glömmer BORT!
Och då får jag nästan FANTOMSMÄRTOR för att jag inte riktigt vet.
Det mentala kan dra igång mycket när man börjar TVEKA och undra.
Men...
Så sa han till mig för någon dag sedan:
"Lägg upp medicinen i en kopp, så ser du ju OM du har tagit den eller inte!"

Perfekt!
Nu har jag laddat ett glas varje kväll när jag gått och lagt mig med nästa dags medicin...
Sen är det bara att kolla av om jag tagit det!
ÄLDREBOENDET NÄSTA!!!!!!
Det är bara APODOSEN som fattas
Nu ska jag hoppa i Le Dusch.
Det blir väl kanske något litet microbloggande sen om jag har tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0