Snood á la snood!

Igår började jag på en ny mufflig tub snood...



Samma modell som den röda jag svängde ihop häromdagen, i lite tjockt garn.
Och så kom jag på att för att få den finare, virkar jag rundvirkning.
Så att jag inte får en skarv där bak av ihop-syningen.
Då blir det ingen skarv alls utan jättefint.
SMART!
Synd att bara att jag inte kom på den när jag gjorde den RÖDA.
Och så ångrade jag mig att jag tog den röda till mig själv.
Jag hade hellre velat ha denna färgen här ovan.
Men nu har jag ju redan börjat använda den röda så...
Det får väl gå.

Som kompensation till mig själv, slängde jag ihop en ny VÅR-SNOOD i tynnre ceriseg garn...





Jepp, så glad blev jag att jag gav mig denna i present till mig själv



Man behöver lite NYA och GLADA färger till våren, eller hur?
Återkommer alldeles strax...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0