Vill tillbaka till Linds...

Jag har gått här hemma och pulat.
Jag har en sådan dag som jag bara behöver ibland, ensamhet och inte allt för mycket hushållsgöra!

Jag har pulat lite med hemsidan, kört diskmaskin, tvättat och hängt, vattnat blommor.
Och jag har två nya växter som inte verkar trivas här!



Slokande, ledsna "Paraply-någonting-jätteenkel-växter" som bara inte vill bo här.
Idag har jag mutat med lite BLOMSTRA och så får vi se om dom får livsgnistan tillbaka.
Dom kanske är deppiga för att mitt ryckte föregått mig på Linds.
Madde Växtdödaren är på intåg, blommorna har kanske skvallrat för varandra.
"Hamnar man hos henne, då lever man inte länge.
Hon är skoningslös och tar fram knipstången och stympar er om ni växer fel, hon vattnar dåligt, hon är LIVSFARLIG!"
Man vet ju inte, kan ju vara därför dom inte trivs.

Jag har även bakat.
Och idag har jag bakat KARDEMUMMA OCH KANELSCONES!
Dom blev NÄSTAN perfekta.
För en brutta som gillar KANELBULLAR, men kanske inte orkar baka det...
Så är som vanligt mina scones ett utmärkt alternativ.
Det tar 5-7 minuter och sen in i ugnen, sen...
NJUTA!
Och detta blev mitt första försök med KANELBULLESCONES.
Fast jag tror/tycker nog att jag tog för mycket kardemumma, så jag ska provbaka en gång till, höra med provsmakaren mamma om det jag bakade idag och när dom känns perfekta...
Lägger jag upp receptet här!

Nu ska jag fortsätta med hemsidan!
Hasta la vista.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0