Annars blir regeringen sur...

Det blev Björkis idag igen, familjen Taikon drog ut efter lunch och mötte upp släkten!
Sommarvarm vind, och tur var väl det annars hade vi väl DÖTT i denna hettan idag.
Sambon överraskade idag och åkte med...



Ja, vad gör man inte för kärleken så säg...?
Men favoritsysselsättning är det ju inte, DET vet ju till och med regeringen

Nädå, han hade det väldigt trevligt med släkten, och BADA gjorde han också, om än under lite protest.
För det var ju frånlandsvind, och ca 18 grader i plurret.
Sambon tyckte det var KYLSKÅPS-varning.
MES!
Jag och kussen rullade runt som små sälar i vattnet och sket fullständigt i temperaturen i vattnet.
Det var ju smällhett, man blev skönt avkyld!

Milou...



Hon har badat två gånger idag.
Första gången var en nödvändighet!
Det satt en jättegullig hund vid ett staket som ville hälsa på Milousan när vi kom.
Vi hälsade, men den andra hunden LUKTADE SKUNK, både i munnen och i pälsen.
Skunklukt som den sen slickade över hela Milou, och på min nytvättade jeanskjol.
Jag lät dom hälsa och...
Tog sen genast ner Milou direkt till vattnet med förevändningen:
Hon är JÄTTEVARM och behöver svalka sig.
Jag skrubbade med havsvattnet tills det luktade HAV istället för "otvättad skunkhund".
Förstår inte varför folk inte håller sina hundar fräscha!?
Morr, säger matte.



Lite senare blev det bad igen, hon ville gå upp, idag var det för kallt.
MES!
Märks att hon brås på sambon, snarkar och tål inte lite svalare hav.
Men upp till "mormor" och bli inpackad i en handduk, sen sover man gott!



Och HÅRT!









Mattes lilla go´bit!

Ja, vi har haft ÄNNU en toppendag på stranden, sonen hade med samma kompis som igår.
Dom har spenderat HELA dagen i poolen, inget havsvatten göre sig besvär.
Sonen är lite sliten, jag med, sambon har lagt sig på sängen...
Det är väl bara en tidsfråga innan jag hör att det SNARKAS där innifrån
Nu ska jag duscha, sen ska vi se film.
Återkommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0