Länsstyrelsen får väl fan ta och ge sig...

Helt djäkla SLUT efter en dag med slit och släng!
Jag fick två timmar mellan 12-14 som jag kunde sitta på häcken i trädgården, landade i soffan NU.
Jag orkar inte ens skriva vad jag gjort, jag har haft häcken full, det får räcka.
Har faktiskt inte ens hunnit läsa morgontidningen förrens NU, till kvällsmaten.

Den "stora" nyheten var på GT´s förstasida:
"Calle Schulman typ anmäld av Länsstyrelsen för att han dödat en hasselsnok!"
Och storyn var (PÅ ETT UNGEFÄR) att Calle varit på sin brors lantsställe och sett en orm i gräset.
Han trodde det var en huggorm, och högg av den huvudet med en spade.
Han var rädd för sitt och sin brors barn, så CHOP-CHOP och så var Herr Orm were he belongs...
I paradiset!
Ja...
Och så har det blivit en HIMLA rabalder tydligen att han nu inte dödade en huggorm, det var en FRIDLYST, ofarlig hasselsnok.

Men ärligt talat, och märk väl...
En huggorm och en hasselsnok har lite sicksack mönster på ryggen, bara OLIKA färg.
Calle Schulman, en av Stureplansprofilerna, en STORSTADSBOA som lever i betong och bilavgaser...
Hur fan ska han kunna se skillnad på en huggorm och hasselsnok?
Han ser väl på sin höjd en daggmask i Humlan om han har tur.

Ja, jag får nog faktiskt hålla på Calle i det här fallet:
"Hellre det säkra före det osäkra", när det gäller ormar.
Om man inte vet, och det är barn i närheten...
Ja, då hade jag också huggit huvudet av ormen.
Nu kan ju jag se skillnad på lite ormar i vår fauna, PLUS att jag är inte rädd för ormar.
Men jag kan inte med den bästa vilja tycka att Calle skulle hinna springa in och GOOGLA fram ormsorten...
"Ursäkta lilla Herr Orm, kan du vänta här i gräset, så får jag springa in och kolla upp så du inte är giftig?"
Och sen låta bli att slå ihjäl den för att han såg på google att den var ofarlig.

Vi vet väl alla, att vi människor har i vår reptilhjärna förinprogrammerat, att det VI VET kan vara farligt...
Det dödar vi snabbare än blixten om vi kan!
Och hade det nu varit en huggorm, och den kommit undan, då hade man ju varit livrädd att den skulle komma tillbaka en vacker dag och kanske bita barnen.
Och dom bor ju inte direkt nära sjukhuset heller.
Nä, så jag tycker faktiskt Calle gjorde HELT RÄTT, fastän det nu tyvärr var en fridlyst orm.
Han reagerade med reptilhjärnan som signalerade FARA, FARA...
Och halshuggning!

Jag är ju livrädd/äcklad till döds av spindlar och sniglar.
Och jag kan ärligt säga att om någon av DOM två insektssorterna varit fridlysta, då hade jag skitit fullständigt i "Fridlysteriet".
Jag hade dödat utan pardon och blivit en fridlyst-mördare av rang.
SMACK-SMACK och omedelbar spindeldöd!
Eller nej, jag får nog rätta mig där...
Jag hade nog inte PERSONLIGEN dödat dom, jag hade beordrat sambon eller morsan att döda odjuren, för själv fixar jag det inte pga av "KRASCHANDE".
Men jag hade GLADELIGEN tagit på mig skulden!

Så jag kan inte annat än tycka lite synd om Calle Schulman och hans halshuggning idag.
Anmäld, herregud, JA om han satt sådant i SYSTEM att UTROTA varenda orm på gotlands yta...
Men det tror jag inte han gör.
Så Länsstyrelsen får väl fan ta och ge sig, anmäla, LARVIGT säger jag!
Dumt att han skrev om det på bloggen bara.
Men han lärde sig väl av den tabben, fast jag kan trösta dig med Calle:
Undertecknad gör också tabbar ibland på den här bloggen.

Har för övrigt hunnit med lite after beach också...
Årets första, och säkerligen inte den sista.
"Marmeladorkestern", dom var riktigt bra, MYCKET NYA låtar och jag sjöng med i det mesta.
Dom var jättebra!
Och DJÄVLAR i min lilla låda, vi promenerade i hamnen och såg på båtarna.
Fy fan, vad är det för lyxirare som är här?
Vilka lyxbåtar i storlek MEGA-lyx-stor-motorbåtar.
Löjligt stora.
Jag såg några duktigt opererade damer i min egen ålder och 55 +:are i dyra märkeskläder och Chanel/Gucci- solbrillor på Kallis också.
Förmodligen dom som bor på dom där löjligt stora båtarna i hamnen.
Dom var LIKA VÄLPOLERADE som sina båtar, och sippade på sina obligatoriska glas ROSÈ.
Jag framstod som en fågelskrämma i jämnförelse.
Väldigt opolerad

Nu har jag inte tid med bloggen, återkommer senare.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0