Förlåt...

Förlåt...
Jag hade fel igår, det var ju SAMRES som skulle utbilda senegaleser till att sköta FÄRDTJÄNSTEN från Senegal.
Inte SOS ALARM.
Jag lyssnade ärligt talat med ett halvt öra, och knapparde ner orden utan att lyssna.
Men det är väl å andra sidan en tidsfråga, innan SOS ALARM sköts från kanske AFGANISTAN...?
Det blir ju så mycket billigare, eftersom det OCKSÅ är ett vinstdrivande företag.

Jag hoppas dock att senegaleserna lär sig en hel del svenska SVORDOMAR om färdtjänstsamtalen hamnar i senegal.
Jag brukar nämligen använda mig av en hel del sådana när jag ringer och färdtjänsten inte kommer som den ska och JÄMT är försenad!
Och då kan det vara bra att dom lärt sig lite svordomar tycker jag!
Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Dessutom måste ju senegaleserna lära sig gotländska, det blir inte lätt för dem.



Hoppas att det dröjer länge tills man måste anlita färdtjänsten!

2011-07-19 @ 11:40:18
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Nej, du har så rätt Ingrid, gotländska + en senegales låter som en OMÖJLIG kombo!

Tänk dig sen SKÅNSKAN också, om gotländskan är jobbig så är väl en grötig skåning PRECIS lika illa!?

Själv har jag ju en skåning till sambo som kör färdtjänst, jag har varit tillsammans med honom i 7 år och ibland har till och med jag som är svensk SVÅRT att förstå honom...

Hur skulle det inte vara för en afrikan då?

För chafförerna har ju kontakt med Samrestelefonisterna hela tiden.

Tänk dig då en otydlig skåning och en otydlig afrikan...

Jag skrattar ihjäl mig av bara tanken, hugaligen, det kommer bli mord ;D

Kram Madde

2011-07-20 @ 09:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0