Having a Lena Endre-moment....

Så har jag en fundering igen...
Den här funderingen brukar dyka upp en gång i halvåret som ni säkert märkt här på bloggen, och nu har det hänt igen.
"Having a Lena Endre moment", ska jag KLIPPA LUGG eller inte?
Ja, nu har jag ju tröttnat på LÅNGLUGG igen, Jag har tröttnat på mitt "Kristina Lugn-hår" och funderar på att klippa av lite hår och skaffa lugg.
Bli en "Lena" istället för "Kristina".

Bara det där berömda problemet igen:
SJÄLVLOCKIGT HÅR!
Jag vet att det blir så jobbigt om jag klipper av håret, krullar i pannan göre sig icke på mig.
Det ser fult ut.
Så jag lekte framför badrumsspegeln för en stund sedan och nålade upp lite hår, försökte forma en liten lugg.
Och idag, när jag "sovit på håret" blir det ju som jag skulle vilja ha det...






Lite Lena Endre-varning på den då såklart, eftersom vi har typ samma hår.
Ja...
Men självlockigt hår är så djävla OBERÄKNELIGT och jobbigt.
Håret måste stylas och fixas om luggen ska vara lugg och inte ett krulligt aber högst upp i pannan!
Och är det nytvättat är det ju inte så här rakt, då är det ju lockigt.
Jag vill, men orkar jag?
Visst, det växer ut igen om jag skulle ångra mig, men det tar ju tid.
Självlockigt hår tar ju dubbelt så långt tid att bli långt, just för att det lockar sig.
Sen har jag har ju märkt att "folk i min ålder" börjar klippa luggar så det står härliga till!
Börjar se lite yngre ut tack vare sina luggar...
Det täcker ju upp rynkor i pannan och mellan ögonen, en BILLIG ANSIKTSLYFTNING skulle jag vilja säga.
Snipp-snapp så var man 10 år yngre.
Hm, fast jag tänker nog mest på förändring, men är så himla tveksam.
Jag ser ju JÄMT likadan ut.
Jämt.
År ut och år in.
Nu ska jag ju inte klippa mig förrens på onsdag så jag har lite tid kvar att tänka på.



Kristina...



Eller Lena...?
Jag funderar vidare, men MISSTÄNKER vart det landar.
Suck, jag är en sån djävla tråkmåns!

Fortfarande dimma, jag ringer nog kussarna i Björkis och frågar hur det ser ut hos dom.
Igår var det ju blandat här, som jag skrev, men min morbror sa att DOM hade legat och stekt i klar och fin sol hela dagen!
Det vill jag också göra, men först ska jag och Milousan, hon den trötta...
Sticka iväg till Hällarna och navigera runt i dimman!
Återkommer.


Kommentarer
Postat av: veronica

DONT DO IT!!! ;o)

Jag tycker du är sååå fruktansvärt fin i ditt långa fina hår. Och man tycker alltid själv att man ser så tråkig ut och vill ha en förändring, men förändringar är inte alltid välkomna eller speciellt bra. När mitt hår växer ut så tänker jag alltid "åååh vad kul med en lugg" och glömmer lätt bort hur det egentligen är att LEVA med en LUGG. Jag klippte lugg i februari (gör det typ varannat år) och jag kommer ALDRIG mer att klippa lugg...det slutar med att den åker upp i hårnålar.



Så mitt råd till dej:

VÅGA VÄGRA FÖRÄNDRING! hihi

kramar

2011-07-06 @ 14:22:29
Postat av: Bloggaren Herself

TACK, fan du har rätt!!!

Ja, där dog mitt Lena Endre-moment för den här gången, kanske det poppar upp igen om ett halvår...

Då springer jag över till dig så får du påminna mig igen!

Klippte lugg när Joar var nyfödd, det tog mig typ 3 år innan allt hår var jämnlångt igen.

Hur tänkte jag imorse egentligen...?

Jag vågar vägra förändring ;D KRAMIS

2011-07-06 @ 22:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0