"40-års-koma"....

Mjnäää...
Det blev visst ingen milenpromenad idag heller!
Latmasken vann och det blev en Miloupromenad istället.
Jag och Milousan avverkade 3 km på Hällarna, vi träffade hundkompisar med mattar och hussar, nosade på tält och cyklade sen hem igen.
Sen har jag plockat krusbär och gjort krusbärspaj med vaniljsås.
Avnjöts på balkongen med kaffe.
Eller jag drack kaffet först, och sen pajen, det brukar skära sig så illa ihop annars.
Kaffe och krusbär är INTE en perfekt match!
Gott var för sig dock.
Solen lyser med sin frånvaro med det ser soligt ut mot Åminne...
Suck, pust och stön.
Jag pratade med kussen i Björkis förut, dom hade varit på Loppis.
Hon tyckte väl som jag, en eller två dagar klarar man sig utan sol.
Men sen vill man allt ut på stranden igen.
Fast idag fick det bli en annantyp av dag.
Ikväll blir det väl lite fest igen istället, då hoppas vi att dom mintgröna dojjorna kommer fram och vi ser fram emot att se "Piffen und der Puffen" (hittepåtyska...?) stuffa loss på okänt ställe.
Jag funderar på after beach, och fundera kan man ju alltid göra...
Längre än så kommer jag nog knappast idag
Finns bara en sak som gör mig manisk och gör att jag går igång nuförtiden:
Hantverk.
Allt annat gör att jag faller i "40-års-koma"!
Lustigt, men sant.
Klockan är redan tre, och ändå tänker jag "BARA TRE...?"
Suck, pust och stön för andra gången.
Jag måste göra något annars ruttnar jag, mot symaskinen tror jag bestämt.
Suck , pust och stön för tredje gån...
Är så oinspirerad.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0