Oslo är en krigszon...

Sitter och ser nyhetssändningen från Oslo, det är ju HELT SJUKT!!!!
Det ser ju ut som en krigszon!
Hörde om det redan på stranden idag, när min andra kusin i Norge ringde Nybyggarna.
Vet knappt vad man ska skriva, det är ju förskräckligt, fruktansvärt.
Jag är faktiskt väldigt glad att jag INTE bor i en huvudstad med större utsatthet än här.
Ja, Skattehuset vart bombhotat här, men det kändes som en BUS, inte som allvar.
Men att sitter och se vad som hänt i Oslo, och undrar var världen är på väg?

Ska vi ALLA gå runt på jordens yta och vara rädda?
Dessutom vara rädda för varandra!
Vill alla vara rädda?
Varför hatar vissa människor så mycket att dom gör så här?
Ska vi ta död på varandra för att uppnå VADÅ?
Ja, vart är männskligheten på väg?

Och så är det visst någon galning som skjutit på något sommarläger inte långt från Oslo också.
Två vansinnesdåd på en och samma gång, i samma land!
Vad är oddsen för det, eller hör dom ihop?

Nä, jag säger som jag brukar:
Jag gräver ner min rumpa i den röda Ikeasoffan, och känner mig trygg i min lilla del av världen.
Jag känner mig ÄNNU SÅ LÄNGE trygg på denna lilla öin!
Hu och fy fan, jag lider med norge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0