Stranden idag...?

Sol idag igen...
Det är sol varenda dag.
Det kanske har varit dagar som BÖRJAT med lite moln, eller dimma som igår.
Men det blir alltid sol ändå.
Fast jag klagar inte.
Kunde bara varit skönt att man NÅN dag skulle kunna vara inne med gott samvete och kanske SY eller nå´t.
Men det kan man inte.
Inte jag iallafall.

Får se om jag kommer iväg på någon strand idag...

För morsan verkade bli dålig igår, hon bad om alvedon och la sig jättetidigt.
Sover ännu.
Sambon har jobbat natt, och be honom att skjutsa till Brissund när han vaknar kan jag väl glömma.
Kanske jag och Milou ska lifta?
En 40-årig tant med en gullig liten hund...
(bara rullatorn som fattas ;)
Kan man ha sån tur att man blir upplockad då?
Förmodligen skulle vi bli upplockade, men jag vet inte om jag vågar.
Jag är för feg för sådana aktiviteter nuförtiden.
Annat var det förr, men då fanns det inte lika mycket knäppskallar.
Eller så fanns det det, men man hade tur att klara sig ifrån dom...
Alternativt...
Man hade ett annat RISKBETEENDE FÖRR och tänkte:
Skitsamma!
DET...
Gör man inte nu!

Cykla, ja, om sambon hämtar senare kanske, för jag tror inte nacken håller för både ut och in med både cykelkorg, Milou och badpackning.
Ja, för trädgården tror jag inte att jag pallar idag, jag vill bada!
Och i stan/nära stan går det inte att ligga nu.
Det är alldeles för mycket folk.

Först ska jag nog förmodligen cykla till apoteket och köpa mer alvedom till mamma.
Ja, virka ska jag också göra idag, kom inte så vidare värst långt igår på den "Turkosa".
Kände mig lite splittrad och pysslade med både det ena och andra när jag väl satt i trädgården.
Återkommer.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja, tänk så många gånger man liftade mellan Klintehamn och Visby, mitt i natten t o m. Det skulle man inte våga idag (och troligen hjälpte det inte hur mycket jag viftade med tummen)!



Hoppas att ni kom iväg till stranden!

Kram Ingrid

2011-07-05 @ 14:28:08
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0