Lattevalpen...

Det blev Björkis idag med hela tjocka släkten!
Nä, långt ifrån alla, men det var jag, morsan, sonen, moster Puff med 2 barnbarn och kusinen med hans två barn.
Så det kändes som många, för ungarna gör ju sitt och så var det ju ganska mycket folk.
Ungarna lekte och badade i poolen, och vi la oss i lä för vinden, solade och pratade.
Och Milou, hon hade gjort en tabbe...



Hum, ja, det var lite jobbigt läge för den lilla valpen, solbrillor måste man ju ha.
Men hon tröstade sig med en...



Latte!
Lattevalpen, med en "Latte To Go".
Precis vad man behöver för att pigga upp sig lite senare på eftermiddagen, speciellt när man glömt sina solbrillor också.
Annars, kolla in vindstyrkan när Milou satte sig utanför lä:et...



"Sun in my face and wind in my hair..." (Mask)
(eller var textraden tvärtom, nu blev jag tveksam)
Ja, det blååååååste, skulle man kunna säga.

Jag badade i havet, och det var kanske 20 grader.
Men med vinden nära orkanstyrka, var det SKITKALLT i plurret.
Jag lyckades bada två gånger iallafall, jag är ju föreningsmedlem i "VVP", Våga Vägra Poolbad.
Jag är förresten även med i föreningen "VVG", Våga Vägra Golf.
(världens töntigaste sport ;)
Så HAVSBAD är ett måste.
Jag bet ihop, dök i, så gott det nu går att dyka när vattnet går en till knäna.
Fast doppa huvudet MÅSTE jag, så jag dök i och strandade snabbt på havsbotten som en liten val.
Men dök och badade gjorde jag iallafall
Och när solen gick i moln under en kort liten kvart...
Då kändes kvarten som 10 iskalla timmar.
Tur som var så kom solen tillbaka och gick inte i moln igen förrens vid 17-tiden ca, och då skulle vi ju ändå åka hem.

Jag fixade snabbt kvällsmat, hemmagjorda hamburgare med tillbehör.
Nu ser jag och sonen "So you think you can dance".
Jag är så in i helvete, trött så det är inte klokt.
Dygnspass och så en hel dag på playan med ungar och umgänge.
Trött var ordet!

För övrigt såg jag att DALLAS ska återuppstå!?
What, ska Dallas återuppväckas ur sin törnrosasömn?
Jaha, men jag kan bara meddela att jag kommer iallafall sitta bänkad när det väl sänds!
Kommer J.R var lika elak som förr, hur plastikopererad kommer Pam att vara, kommer Miss Ellie spöka på Southfork, kommer Patrick Duffy ha lämnat "Glamour" där han numera häckar och spela Bobby igen, ska Sue Ellen trilla dit och börja supa igen, DESSUTOM kommer hennes underläpp fortfarande darra och HUR kommer John Ross se ut som vuxen????
Han var ju så gräsligt ful som barn.
Ja, kommer ALLA DESSA FRÅGOR få ett svar, och kommer jag komma på fler frågor innan serien börjar?
Förmodligen.
Och jag ser verkligen framemot att höra mamma svärandes och gapandes nerifrån källaren:
"Nä, fy fan, jag TÅL inte den där djävla karln, vilket as..."
När J.R gör TYP VAD SOM HELST!!!!
Ljuvliga barndom, snart är den tillbaka.
Om än i tv-form

Återkommer imorgon.






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Björkhaga är toppen!

Hoppas att ni får många fina baddagar där i sommar.



Kram Ingrid

2011-07-16 @ 08:14:12
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, Björkhaga är verkligen toppen!

Men NORRTÖISEN i mig längtar ändå till Lickershamn.

Det får bli när det lugnat ner sig lite med umgänge och sånt.

Plus att det är okej att ta med sig valpen till Bjökhaga, det är det nog inte (har jag för mig) på Lickers, det blir mer Lickershamn nästa sommar när hon kan vara hemma själv lite längre.

Jag vill faktiskt gärna kunna dyka DJUPT och simma ordentligt när jag badar, men det kan man inte riktigt i Björkhaga ;D

Kram tillbaka :D

2011-07-16 @ 08:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0