S.O.S Senegal ...---...---...

Vad hände????
Med vädret, det undrar jag!?
Här gick vi på gården och den var så HETT så det var inte klokt.
Jag och morsan åkte till och med ut tidigare på stranden än vi brukar, för det var så olidligt varmt.
Det var blå himmel, inte ett moln åt något håll man vände sig.
Kommer ut på Brissund, hoppar ur bilen...
Svalt!
Blåsigt som fan och svalt.
Det såg konstigt ut vid horisonten, men himlen var fortfarande klarblå, inte ett MOLN I SITKTE.
Vi tog då en grop, var jätteskönt, lagom blåst med ändå varmt.
Jag badade, badade hunden så inte hon skulle tuppa av utan bli lite svalkad.
Så kom det stackmoln.
Ett hit ett dit, ofarliga små sommarmoln.
Vi solade vidare och lyssnade på havets brus.
På tre röda svepte DIMMA in från havet och himlen var omväxlande klarblå, dimmig och något stackmoln.

Min bästis dök upp precis när ett stort TÄCKE moln svepte in, och låg kvar.
Jaha...
Så där låg vi sen 5 pers i en liten grop och pratade.
Väntade på solen som aldrig kom tillbaka.
Fick fika.
Sen gav vi tillslut upp, när vi reste oss upp för att plocka ihop var himlen mörkblå ute på havet.
När vi kom till stan började regnet vräka ner!
Har bara en sak att säga om detta:
TUR att vi inte åkte till Fårö idag.
Och hur sjutton kan vädret växla så FORT?
Ofattbart.
Ja, så det blev en dag på stranden med omväxlande väder för att sammanfatta det hela.

Kom hem här och min andra bästis dök upp, vi har suttit och pratat lite.
Nu har jag rastat hund och ska snart göra mig iordning för MER KUL.
Jag hoppas solen som håller på att spricka fram håller i sig, det blir lite kallt annars.
Måste "piffa" och ta på mig sydväst och gummistövlar sen...


Är jag redo!

Hörde förresten på nyheterna nu att det utbildas folk i SENEGAL som ska jobba för SOS ALARM här i sverige.
Ja, ni hörde rätt, afrikaner ska utbildas i afrika, jobba där och lära sig svenska, svenska städer, svenska ortsnamn och svenska gator och lotsa ambulanser, brandbilar och poliser RÄTT till oss.
För...
SOS ALARM är ju ett vinstdrivande företag, det blir billigare att utbilda senegaleser att jobba för dom i Senegal.
?
Ursäkta...
Men om en senegales kanske flyttade HIT och bott här i X antal år, hade det väl varit helt okej.
Dvs att jobba för SOS ALARM här.
Men sitta i Senegal och styra upp RÄDDNINGSTRAFIKEN när din make kanske får en stroke...
Det känns väl TRYGGT eller...?

HELT DJÄVLA IDIOTISKT!!!
Har väl aldrig hört något så djävla dumt i hela mitt liv!!!
Aldrig faktiskt, och då är jag ändå 40 och hört en del.
Ja, där ser man vad som händer när allt ska privatiserats, det går bara käpprätt rakt ner i HELVETET.
Heja Alliansen.
Fuck you.
Nu har jag inte tid, jag måste duscha.
Vi ses imorgon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0