Jag är bara en bitter gammal gnällspik...

Vaknat och hettan är ju bedövande...
Ja, det blir väl stranden idag igen.
Man MÅSTE ju ut och få bada när det är så här varmt.

Åskväder bjöds det ju på igårkvälls, riktiga superblixtar á la hollywoodfilm och jättesmällar därefter.
Jag satt och räknade efter varje blixt och påföljade smällar för att kolla på ett ungefär hur långt bort åskan var.
Sa att kommer det till TVÅ...
Då stänger vi av lampor, tv, data och knäpper av kontakter!
Det kom aldrig längre än till fyra, alltså låg väl åskan på rätt betryggande avstånd.
Men fy tusan vad det blixtrade och smällde.
Milou vart helspattig och for runt som en galning i soffan, på golvet, själv, vågade hon inte vara.
Jag fick lämna över henne till sambon, hon klättrade überalles på mig.

Vi såg på tv, men det var ju bara skit...
REPRISER, repriser och åter repriser.
Plus en och annan gammal film.
Tillslut satte jag på "Comedy Channel" och det var väl NÅGELUNDA bättre än dom andra alternativen som bjöds.
Sambon ville se på annat och hamnade i någon gammal skitfilm, jag sa:
"Comedy Channel" stays, jag orkar inte med gammal skåpmat.
Det var iallafall FRÄSCH tv!

Imorgon drar Almedalsveckan igång och sommarcirkusen har DEFINITIVT dragit igång.
Politiker VÄLLER in och ettriga lobbyister dessutom.
Politikerveckan har jag undvikit dom senaste 150 åren, och kommer fortsätta undvika 150 år till.
Allt går att sälja med mördande reklam heter det ju och det görs det VERKLIGEN.
Att prostituera sig är ju olagligt...
Men varför arresteras inte dessa politiska horor, manliga som kvinnliga, som försöker sälja sig själva...
Lovar guld och köper gröna skogar, men sågar sen ner hela skogen när det väl är över.
Jag säger:
Bojkotta, bojkotta, bojkotta!
Dom är bara här för att visa upp sig, lova en massa dom inte håller, dricka en massa vindrinkar och lobbyister som skuttar runt som små irriterande myggor.
Palme, du skapade ett monster!
Tanken var god och gotländska näringsidkare tjänar storkovan under denna veckan...
Ja, ja, DET var väl bra för ön åtminstone.
Skit i mitt gnäll, jag är bara en bitter gammal gnällspik.
Som blir värre och värre för varje år.

Jag är ju, med tilltagande ålder lite KLUVEN och anti till det här med turisterna.
Jag tillhör väl skaran som önskar att man fick ha ön för sig själv under dom bästa månaderna som finns.
Fast jag vet ju att vi aldrig skulle överleva utan turister.
Fast jag gillar dom inte...
Eller jag gillar dom, men inte i MASSOR.
Turister i lagom dos är helt okej.
Invasion...
Nä, det är då jag önskar mig en sommarstuga som mest, så man kan fly.
Jag ska nog spela på lotto redan idag!

Sonen, han har fått sin nya mobil som han har köpt!
Han kan inte sluta leka med den, det blippas och bloppas och rings konstant.
Nyhetens behag...
Jag vet PRECIS hur det känns.

Nu ska jag väcka huset här, vi måste planera BADDAGEN tycker jag!
Här kan vi inte ligga och dra oss när solen skiner och värmen tar kål på en!
Upp och hoppa snigelsoppa, säger den badsugna 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0