Jag ska bli som ULI när jag blir sy-stor...

Regn just nu idag också...
Jag hoppas det går över snart.

Planen för förmiddagen är redan klar iallafall!
Sticka till Malmgrens och köpa underkläder och sen ska jag sy.
Jag tog fram ett av dom där enkla mönstren som jag fyndat på nätet och tänker sy en "Uli-klänning" eller "Uli-blus" i ett av tygerna från Stoff & Stil som jag var MINST nöjd med.
Det gröna, småblommiga som var lite för skrikigt.



Den gröna ser ganska mild ut här på bilden, äppelgrön, men den är nästan neon, så...
Detta tyg får bli pilotprojekt för "Uli-klänningen".
Uli VAD, undrar ni säkert, om ni inte läste min blogg för typ 2 år sedan...?
Uli är min favoritdeltagare alla kategorier från Project Runway-serien.
Hon sydde dom enklaste klänningarna i 70-talsstuk, men i dom vackraste tygerna!
Hennes kläder var så enkla, men så så dyra ut pga av att hon helt enkelt kunde välja rätt tyger.
Det är därför jag fyndar SAMMA STIL av mönster från Tradera, för att kunna sy "Uli-kläder".
Uli är min idol.
Jag ska bli som ULI när jag blir sy-stor.
Nåväl, jag offrar iallafall det neongröna tyget för en test-blus/klänning.
För det är lite väl gulligt också, vet inte HUR jag tänkte när jag beställde det.

Ja, så så ser min dag ut.
Plus att jag måste ringa två samtal, ett om boleron, som jag HELT glömt bort dom senaste dagarna.
Ett om helvetessjalen och mönstret som jag...
Skrotat.
Hundpromenad måste klämmas in och GÄRNA lite solande också!
Fast det är väl kanske lite väl mycket begärt...?
Nu börjar min dag, spännande, spännande, återkommer med resultatet av dagen lite senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0