Jag bara tänker på att sy...

Hängde ut det gröna linnet i boden innan jag stack på stranden idag...
Och fastän jag inte ens haft öppet så kändes det STORT.
Nästa steg taget liksom, lite pirrigt, kommer NÅGON ens att köpa?
Har knappt tänkt på något annat på hela dagen, "Jag har hängt ut ett linne i boden"...
TÄNK om någon köper det?
Svindlade tanke.
Även om jag sålt sjalar och dylikt i några år nu, så är steget från att sälja bara stickat och virkat till sytt...
Ganska stort.
MENTALT då alltså, inte annars.
Ja, så jag hade med mig "Stoff & Stil-katalogen" på stranden idag, läste som vanligt sida upp och sida ner, från pärm till pärm, och...
Om från början igen.
Jag kan den ju utantill vid det här laget, men det är ändå den bästa katalog jag någonsin haft.
Jag får liksom inte NOG av den.
Min bibel.
Andra tror på gud och jag tror på Stoff & Stil, mycket bättre och mycket roligare.

Ja...
Så här ligger jag nu och planerar för morgondagen.
Jag ska sy, och jag ska sy TVÅ grejer om jag hinner...
Ett likadant linne fast i ett blått tyg, sen ska jag rita av ett mönster på en tröja som jag också vill sy.
Jag har en jätteful tröja, men i snygg och enkel model.
Den ska jag hitta ett snyggt vardagstyg och sy en ny tröja i.
Kan bli spännande och jag måste sova nu, försöka tänka på något TRÅKIGT istället...
Annars kommer jag aldrig somna

Förresten såg jag "Tudors" ikväll...
Nu är det så rysligt spännande så det är inte klokt!!!!
Bara ett avsnitt kvar, hur ska det gå med alla intriger som måste hinnas lösas.
Jag kommer inte att missa sista avsnittet, och OM jag skulle göra det...
Då får jag se det på min kompis SVT Play.
Nu ska jag plocka upp min bok "Fortfarande Alice" av Lisa Genova, som handlar om en kvinna i 50-års åldern som får diagnosen Alzheimer.
Ja, det är ju kanske en sak att få en sådan diagnos när man är 75-80...
Men tänk er att få den i sin prime vid 50, vara trebarnsmor, lärare och Harvardproffessor.
Den är kanske inte det bästa jag har läst, men helt klart läsvärd.
Natti natti.

Oj då, måste klämma in ett P.S. också...
Jag fick en fråga på mailen hur jag kunde vara så "himla fräck" och jämföra äpplen med päron häromdagen...?
Dvs jag jämförde Pumpbolaget med The Poodles.
Att jämnföra "ett riktigt band" med "ett coverband" var omöjligt, tyckte den anonyma personen.
Att jämnföra en så bra röst som sångaren i The Poodles i "det riktiga bandet" med sångaren i Pumpbolagets som bara är ett coverband.
Då...
Vill jag bara ta tillfället i akt att berätta för er alla, om någon nu skulle ha missat det, vilket den anonyma skrivaren tydligen har, att...
Innan The Poodles slog igenom i Melodifestivalen bara för några år sedan, var dom faktiskt OCKSÅ ett coverband!
Dom gick under namet "Farbror Sallad" och häckde flitigt på tex Munken där dom framförde...
Hårdrockscovers!
Kanske körde dom både bandnamnet The P och Farbror S samtidigt, om jag inte minns helt fel.
Så slog dom igenom, och VIPS så fick dom köra sina egna låtar MER.
Och Pumpbolagets sångare har faktiskt inte haft så dålig röst förut, som han hade nu när vi var och såg dom i lördags.
Han kanske bara hade ont i halsen...?
Så jag jämförde faktiskt äpplen med äpplen...
Eller nåt.
The Poodles har väl haft turen att SLÅ och få bra låtskrivare.
Annars kanske dom fortfarande kajkat runt som Farbror Sallad och spelat covers dom också.
Pumpbolaget BÖR dock uppdatera sin spellista lite, världens musik går vidare, så bör även dom om dom ska överleva.
D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0