Snart stranden...

Inatt var jag så in i helskotta trött när jag la mig, så jag stenslocknade.
Sonen fick gå ut med hunden, och när jag vaknade imorse...
Sov Milou inne vid honom.
Detta trots att jag sagt att hunden ska sova vid mig eftersom jag alltid vaknar om hon vill gå ut.
Men, hon har alltså sovit inne vid sonen och det verkar ha gått bra!
Dom har väl förmodligen varit vakna halva natten.

Imorse ville hon sitta kvar på trappen när jag gick upp för att käka frukost.
Hon sitter där fortfarande i solen.
"Som en liten vakthund" som sambon sa.
Ja, hon vill verkligen sitta där och spana på folk, om det inte regnar förstås.
Då vill hon helst sitta inne i soffan på sin filt.

Dimma när jag vaknade imorse, sol nu fast båtarna TUTAR ute till havs.
Alltså blir det nog söderöver för oss idag, dimma gillar BERG bättre av någon anledning.
Plattland är bättre.
Söder med andra ord, för sen blir det ju två regndagar igen.
Men ingen behöver nog undra vad jag ska göra...
Nä, det blir nog symaskinstid för mig då.
Och grillning på kvällen.

Och appropå linnet från igår...



Så tror jag att det får vara som det är!
Jag ska nog hänga ut det i butiken och SE om det kanske säljs.
Det är ju "tipptopp-sytt" så säljs det så säljs det.
Lite spännade att hänga ut något SYTT faktiskt.
Inte det snyggaste jag gjort rent TYGMÄSSIGT, men lite gulligt.
Det finns ju en smak för alla.
Jag ska sy en turkos, likadan tunika som jag sydde till mig själv imorgon tror jag.
Och hänga ut i butiken också.
Spännande tider, spännande tider mina vänner.

NU ska jag plocka ihop badgrejer och sen drar vi till stranden.
BÄST och passa på, för ikväll ska det regna igen.
Vi ses.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0