Blått linne...

Igår sydde jag under dagen när jag hann från och till.
Det fanns ju en hund och lite hushållsbestyr att ta hand om också.
Idag ska jag dammsuga och sen sy, för det regnar ju igen.
JIPPIE!!!!!!
Men jag är ju ändå fortfarande bränd i fejset, så det är bra.
När sambon kom hem från jobbet igår skulle vi sen iväg på lite grillning...
Men jag hade bara en söm kvar att sy, trä igenom det gråa bandet och hänga upp linnet på provdockan för koll kvar...
Då sa jag:
Nä, jag KAN bara inte åka och ha det här lilla kvar, omöjligt.
Då kommer jag inte kunna tänka på något annat på hela kvällen, jag måste bara få sy klart.
Jag sydde klart, drog 10 minuter över tiden (men det fick gå) och blev nöjdare med det här linnet.
Inte symässigt dock, men tygmässigt.
Gillade det blåa tyget bättre än det gröna.
Fast jag ska sätta dit ett annat band, detta var det bästa jag kunde hitta NÄRMAST i affär igår.
Symässigt blev det LITE svajigt nertill i SÖMMEN, men det syns bara om man tittar riktigt nära.
Sambon ringde nämligen och stressade mig.
Först ringde han på mobilen två gånger (har PEPS Perssons O´Boy som ringsignal när han ringer), sen hemtelefonen och jag sydde...
Och ville inte sluta sy i den viktiga sömmen.
Det resulterade i att jag blev stressad och tittade inte på sömmen utan började flacka med blicken och sydde knackigt!
Skitsamma, det syns som sagt inte för tyget är ju mönstrat.
Tittar man med lupp möjligtvis, men inte på håll









Ja, och den här behåller jag själv, blir snygg till blåa jeans eller mina vita!
Fast jag har mer tyg, så om det räcker så blir det en klänning i samma modell att sälja...
Annars så blir det ett till linne istället.
Att sälja

Sen var vi iväg på lite grillning, kvällen var LJUM och härlig, sällskapet trevligt som alltid!
Vi trodde det skulle regna, men regnet kom SENT på natten när vi ändå bröt upp.
Piff och Puff...
Var som vanligt uppe och stuffade.



I slutet sällskap denna gången, och detta ser avancerat ut...
Det var det också!
Det blir en himla massa lemmar som slängs och svängs när dessa damer är i farten.
Tappetitapp.

Milou...



Hon kunde inte springa lös här!
Det var för mycket grannar, och nära en väg som hon direkt pep iväg längs, så hon fick hålla sig i låååångkoppel, fastsatt i gräsmattan istället.
Gick bra det med.
I gräsmattan fanns det små grodor och en och annan liten padda.
När vi skulle åka hem...
Luktade hunden misstänkt mycket GRODA om mun, öron och framtassar.
Jag tror inte hon ätit någon groda, men hon hade troligtvis LEKT med någon eller flera grodor/paddor.
Funderade när jag kom hem sent på natten om jag skulle bada henne...?
Men NEJ...
Jag orkade inte.
Jag kan inte hålla på och bada henne jämt!
Jag har alltså en liten vovve som luktar groda här hemma.
Men det SKITER jag i.
Hon får väl göra det då, hon äter väl ändå lite kattskit snart igen, så då får hon väl bada då istället.
Djur är kul, nästan jämt 
Nu...
Ska jag dammsuga, sen sy (tjat, tjat;).
KUL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0