Inte ens när jag var storsnackare....

Det blev ingen strand för min del idag.
Jag gjorde några ärenden på Öster, pratade med min kompis som ringde under tiden och undrade om det var sol i stan...?
Jo, det var det ju.
Ja, i Brissund var det INTE det, hon satt med ett sovande barn, fast i dimma!
Jag uträttade vad jag skulle, kom hem och dimma svepte in över gården.
Kyla med den.
Jag beslöt mig för att stanna hemma, lika så gott så man inte blev strandsatt någonstans och förfrös.

Men det har varit rätt behagligt i bersån i denna temperaturen som varit idag.
Och det blev sol, soldimma varvat med heldimma under hela dagen, och jag har virkat.
Ömsom på den turkosa och ömsom på den gammelrosa, ville ha lite omväxling.
Jag har TYVÄRR bränt mig igen, jag är grisrosa.
Ja, man tror ju, dvs JAG tror ju att solen inte tar så himla mycket när solen inte är framme.
Men det gör den ju!
Och det vet jag ju EGENTLIGEN att den gör, men glömmer liksom bort att ha solhatten hela tiden ändå.
Pucko, ja, jag får skylla mig själv.
Så fejset är grisrosa, skit-å-pannkaka.

Vi har haft det ganska skönt, jag och Milousan.
Jag skulle nog aldrig ha skaffat hund, för nu har jag inget behov av mänskligt umgänge what so ever.
Jag har blivit den där hopplösa ensamvargen som bara behöver sin hund och en gran att sova under i skogen.
Hopplös.
Ja, vem behöver snattra med människor när man kan snacka med sin hund, som dessutom håller med en hela tiden...?
Ja, inte jag.
Jag trivs bäst med Milou och att få hålla låda helt själv
Nä, fast helt seriöst...
Jag måste skärpa mig, jag fattar inte hur det blivit sen jag var sjukskriven...
Jag trivs så bra med mig själv.
Jag har iofs alltid gillat ensamhet, men nu är det på gränsen för vad som borde vara NORMALT.
Jag bara gillar att dra mig tillbaka i mitt lilla skal och...
Bara vara där.
Skärpning.
Men hunden ÄR verkligen livsfarlig, för jag HAR sällskap hela tiden.

Och på ungefär samma tema så fick jag TELEFONRÄKNINGEN häromdagen!

Jag måste ringa Telia för det här är fan i mig OMÖJLIGT att jag skulle få så här telefonräkning som jag fick/ får varenda månad.
Telefonräkningen gick på 1304 kr, och inte ens när jag var en STORSNACKARE förr i världen hade jag så hög räkning!!!!
Det är något som inte stämmer här, för jag pratar knappt i telefonen överhuvudtaget längre!
Jag pratar mest i mobilen, och med Klokboken, som inte har Comviq på mobilen talar jag med i vanliga telefonen.
Men det är inte ens i närheten av hur vi pratade förr.
Sen är det då Norgekusinen som oxå kan bli långprat med, men det är kanske en gång varannan, var tredje månad, MAX!
Så är det "myndighetsärenden" som görs på vanliga telefonen.
Och hur ofta är det?
Ja, det kan INTE komma upp i dessa summor, detta luktar FIFFEL och BÅG lång väg.

Jag satt och granskade telefonnumren som specificerats och kände knappt igen hälften.
Man får ju inte alla, men en del av numren.
En massa mobilnummer som jag inte kände igen, SONEN?
Njae, han pratar aldrig i telefonen, om han inte svarar när det ringer hit.
Jag måste fråga honom ändå, om det är han som drar upp statistiken.
Från och med imorgon kommer jag lägga fram en lista som vi MÅSTE skriva ner vart vi i familjen ringer...
Sen ska jag se vad NÄSTA telefonräkning landar på, be om utskrift från Telia på ALLA telefonnummer som ringts (som dom påstås ringts ), ifall om det är samma höga siffra.
Jämnföra med det VI har skrivit ner.
För detta stämmer inte, finns inte en chans.
Förmodligen lär jag få betala den här räkningen, för jag kan ju inte bevisa att vi inte har ringt så här mycket.
Men jag är hemma mycket, jag har inte märkt att sambon eller sonen ringt någe större, och jag VET att jag inte har det!
Alltså är 1304 kr inte rimligt.
Imorgon, Telia.

Såg Mums-Mums på "Allsång på Skansen" förut...
Snacka om lyft för programmet.
Jag tillhör ju den skaran som faktiskt GILLADE (min ringa ålder till trots, host, host ;) Lasse Berghagen och hans blåa kavaj!
Jag tyckte det var riktigt mysigt, fastän jag var superung (host, host ;) då, att sitta och se "Allsång på Skansen" när han ledde det.
Ja, jag gillade Lasse och missade jag ett program när det gick, då såg jag reprisen.
Så kom Anders Lundin...
Och jag såg väl typ några program och la sen ner, jag tyckte han var skitdålig och så himla ospontan, tillskillnad från Lasse Blåkavaj.
Allsång har varit bojkottat från min sida ända tills iår.
Redan efter endast två program är jag fast i Allsångs-träsket igen.
Måns, sötare än socker och lite för frust-fnissig för sitt eget bästa i mikrofonen ännu...



Men ACK så bra, inte Lasse Blåkavaj-bra, men ändå jättebra!
Tycker en TANT som jag då
Ja, jag har ju sett Måns live från Diggiloo-scenen för några år sedan, när jag och Syster-Yster var och såg showen med våra barn och mammor.
Vi såg honom på nära håll i autografskrivarbåset när ungarna skulle ha autografer...
Vacker!
Jag kan ju säga att vackrare karl har sällan skådats, så vacker så jag skulle inte bli förvånad om han faktiskt skulle vara BÖG egentligen.
Hemskt att skriva så, men han är lite för BÖG-snygg för att vara hetro!
Men å andra sidan är det väl trevligt att det kanske finns några vackra pojkar till oss (eller oss och oss, jag har ju inte en suck direkt, giftsambo som man är... ;) kvinnor också, att inte bara bögarna ska få njuta av alla snyggingar
Ja, jag sitter och tittar på Måns iallafall och tycker han är så duktig i sin vattenkammade snedbena, kavaj och fluga...
Och frustande fnissningar i mikrofonen.



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 @ 14:57:24
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Bloggaren Herself

Hej!

Tycker bara att det är en enkel och bra bloggform!

Var inne på att börja blogga på "Blogger" eller om det nu heter "blogspot.com" för där fanns det så himla mycket bakgrunder, texter, olika färger och gud vet vad...

Jag blev för ambivalent och kunde inte välja ett skit tillslut!

Alltså blev detta det bästa blogg alternativet, enkelt och inte så många val ;D

Lycka till.

2011-07-20 @ 16:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0