En löskrage/snood i jersey...

Först var jag helt förlamad här av dimman...
Pratade med kussen, hon var i stan men skulle höra av sig ifall det var fint väder ute i Björkis när hon kom hem.
Det kom inget sms.
Nähe...
Jag gick ut och gick med Milou, och vi fick kompisar!
En kille och hans Engelsk springer spaniel som Milou lekte med en stund, det var rätt lagom storlek på hunden och Milou var i 7:e himlen.
En lekkompis, HURRA!
Killen berättade att han snart skulle ha en valp han också, samma ras.
Ja, där gick vi och snickesnackade om hur det är att ha valp.
Och tänk...
Detta är faktiskt en av dom MYSIGA grejerna med att ha hund igen, träffa andra hundägare som man inte känner och bara prata en stund, om respektive hund.
ME LIKE!

Sen kom jag hem...
Vad skulle jag göra?
Jo, jag kom på att jag irriterade mig på en djävla massa smågrenar i äppelträden som petar mig i ögonen när jag går ut med Milou.
Så jag hämtade sågen och sågade ner dom!
Inte bra för nacken, men va fan...
Det är väl borta tills imorgon.
Hoppas jag.

Jaha, så var det gjort, nu då, sy en flagga till Stickqvick-boden kanske?
Ja, varför inte.
Jag gick upp med hunden till sambon och gick iväg till tygaffären, hittade tyg som matchar den lila flagg-sjalen som hänger på själva boden.
Och...
Så tänkte jag:
Ska jag sy något mer?
Jo ta mig fan, jag vill sy en löskrage/snood i trikå till mig själv!

Och tro det eller ej, men jag GILLAR INTE djurmönstrade tyger.
Men hittar ett SÅ HÄRLIGT jerseytyg i en underbar färg, chokladbrunt mönster med gråbrun botten och baksida.
Med DJURMÖNSTER.
Som jag ju då inte gillar, men jag blev dödsförälskad i tyget och köpte det!
Kom hem och började med flaggan...



Fick oväntat störande hjälp av den lilla valpen i hushållet.
Va gör du matte, ska du inte BARA ägna dig åt mig?
Ack nej, tänk det skulle inte matte och slängde in vovven till sambon.
Här skulle kreativiteten flöda.
Jag sydde den där flaggan på två röda!
Blev bra tyckte jag, enkel, men effektiv.





Så syns man lite mer liksom, den andra lilla flaggan var ju löjlig.
Sen mätte jag upp tyget och satte skärkniven i jerseytrikån...



Nålade och skulle börja sy...
Men kom på att nu måste jag ju byta nål till strechtyg, byta pressarfot, hitta rätt färg på tråden, och sen började jag FÖRST exprimentera med annat.
Det tog några timmar, tillslut blev jag sur för det jag exprimenterade med blev inte bra.
Men jag lärde mig YTTERLIGARE lite mer finesser med symaskinen, vi lärde liksom känna varandra ännu bättre.
Sen...
Sydde jag min löskrage/snood!











Jag blev nöjd och gick ner till mamma och visade, hon tyckte den var snygg och ville beställa en likadan.
Då gick jag upp och sydde en till henne också av tyget som var kvar, gav henne den som en överraskning direkt.
Ja, jag ska nog, OM DET ÄR DIMMA imorgon, gå och köpa mer lite mer tyg och sy en till boden också att sälja.
Det närmar sig för "Kollektion Österholm" minsann.
Återkommer om en stund, nu måste jag se "The Tudors" först!




Kommentarer
Postat av: Maja

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-13 @ 07:41:33
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Maja och TACK för att du gillar min blogg :D

Jag använde NOG mallen "Flowers" och strippade den från en hel del.

Men det var ett tag sedan jag gjorde detta, så jag är inte hundra, kommer inte riktigt ihåg.

Och fråga mig inte hur jag "strippade" den från sådant som jag inte ville ha heller, jag provade mig fram och fick tillslut fram någon form av resultat.

Jag kan inte ett smack om "styling" av bloggar, så jag fick ta det jag blev någelunda nöjd med när jag exprimenterade ;D

Kram Madde

2011-07-13 @ 19:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0