En halv tub hundtandkräm...

Kom hem från stranden klockan 18.20!
Jag ville inte åka hem, det var UNDERBART i Björkis när vi lämnade stranden.
Jag ville stanna kvar, njuta av havet och ett band som skulle spela...
Mamma...
Hon ville PROMT in till stan och flänga runt och se på kändisar.
Kan du väl göra imorgon, sa jag.
Nä, DU (dvs jag) hade ju lovat att gå en sväng med henne på stan.
Jag bad till gud att min moster och morbror isåfall skulle in från Vibble, och mamma kunde hänga på dom istället.
Jag vill inte gå på stan och glo på politiker och kändisar...
Tur som var så kom morbror och moster och jag SLAPP.
Jag ska SY.

Men vi har haft en skön dag på Björkis idag.
Det blev molnigt efter ett tag vi kommit dit, sen sol/moln, sen MEST MOLN.
Och precis när vi höll på att ge upp...
Då sprack det upp och vi fick två timmar med eftermiddagssol och bad igen!







Jag och Milousan har samma vågiga hår...







Men INNAN vi kom iväg till stranden var jag tvungen att bada min lilla vovve...

Hon låg på gräsmattan här hemma och tuggade på...
Något.
Höll i med tassarna och tuggelitugg.
Jag gick fram och kollade, ja, inte var det en gren.
Det var KATTBAJS!!!!
Okidoki.
Ja, det var bara att gå upp, bada hela vovven, även i ansiktet vilket jag brukar undvika annars, avmaskade henne efteråt för säkerhetsskull, och borstade tänderna med en halv tub hundtandkräm!
Grovrengöring från topp till tå.
Sen kunde vi dra till Björkis, vroooooom.

Och idag blev det en premiär, Milou fick åka själv i baksätet för första gången.
Det gick som förväntat FINFINT!
Hon la sig efter en stund och sov, var hur lugn som helst.
Skitbra, hon går som vanligt från klarhet till klarhet, inget vims eller oro att åka själv därbak, SKITBRA, som sagt!

Var och köpte mer tyg förut idag, nu ska jag sy, sen se DOX "Hästpojken".
Återkommer om en stund.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0