Turkos flygvärdinne-löskrage... ;D

Sur som ättika blev jag här idag, vart tog solen vägen?

Ja, inte var den här när vi var redo att åka till stranden.
DIMMA och moln vällde in, dåligt i Björkis, andra hållet kunde man ju bara glömma om det var dimma i stan.
Jag sydde två löskragar till istället, tog lite av mitt turkosa "Stoff & Stil"-tyg.
Blev sen sur för att det INTE blev bra när jag fotade.
Inne tog blixten så tyget ser superglansigt ut, och som värsta flygvärdinne-scarvesen.
SÅ...
Ser den faktiskt inte ut på riktigt.
Den är jättefin i tyget.

Suddigt kort så det inte ser så glansigt ut...





Superglossy.
"Glossy, glossy", för att härma LÓreal.
Den SER faktiskt Hobo-chic ut,  med en liten rå kant, med lite broderi på...



Skitsamma, jag ska nog inte klaga förresten.
Jag har det rätt bra ändå!

Min bästis ringde för en stund sedan, hon har inte fått någon sol eller stranddag sen...
Hon visste inte när.
Ena lediga dagen hade dottern feber, nästa lediga dag var det dimma och molningt.
Och idag, hon är tre-ledig...
Då har dottern fått prickar lite här och där, och feber.
Vattkopper förmodligen!
Min bästis sa att hon var blåvit i nyansen på skinnet.
Jag höll käften och sa inte att jag är rätt...
Mörk.
Vill inte spä på hennes sol-ångest.
Mitt i samtalet fick dottern diarré som grädden på moset.
Jag klagar som sagt inte.
Detta till trots att MIN lilla BEBIS käkade kattskit idag igen och fick bada igen och äta en halv tub hundtandkräm.
Nä, jag går nog ut i solen med min virkning och kaffekopp nu när den äntligen dykt upp.
Jag har iallafall varit kreativ idag
Igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0