Ju mindre nål, desto trögare...

Oj, det blev en sen blogg nu innan läggdags upptäckte jag...
Men jag har inte varit inne överhuvudtaget förrens klockan 19.30 idag så tiden har bara runnit iväg.
Jag har börjat på den där gammelrosa finsjalen, kommit 32 varv på ca 6 timmar.
Det är exakt hälften av själva stommen på sjalen, den är 64 varv ( + galler och fransar) , gick ju fort men det är ju nu som hästgörat börjar.
Ju fler varv man avverkat, desto saktare går det.
Så nu blir det trist!
Virkar man dessutom med storlek 4 på nålen tar det ju ännu längre tid, ju mindre nål, desto trögare.
Men sen blir det ju kul igen när man är på sluttampen
Jag jobbar vidare imorgon.
"Vi ska sy och vi ska sticka- na-na-na-na-na-na-na-den stora gala kvällen, la, la..."

Har spenderat hela dagen ute i bersån, virkat, haft små besök och busat med Milou såklart.
Hon har dessutom fått ett litet bad ikväll, tyckte det behövdes efter dagar av skog, mark och idag RABATTER.
Nu har jag dessutom blivit utstirrad av henne för hon vill upp i sängen.
Men matte säger nej...
Det är bara på mornar som gos i sängen är okej!
Då sitter hon på sin lilla rumpa och försöker stirra ut mig och ser SÅ förorättad ut.
Biter på sin tuggpinne i ren frustration när jag ingnorerar henne.
Fast jag ser ju henne i ögonvrån och fnissar inombords, hon ser helfestlig ut.
Nu måste jag sova, jag är jättetrött, men återkommer imorgon.
Då blir det vendetta-blogg och hyllning till en bästis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0