Mattes lilla pucko....

Sett "Projekt Rumway", jag pallar inte att veta att det bara ett program kvar.
Jag vill att den serien ska gå hela tiden.
Kan dom inte göra en evighets-serie som typ "Glamour" av "Project Runway"?
Jag har separationsångest redan!

Och när vi ändå är inne på ämnet KLÄDER och mode...
Nä, jag har inte blivit pistolhotad och tvingad att köpa fler kläder idag
Nej, men att SNO idéer, är det okej?
SJÄLVKLART, säger jag!
För alla idéer är ju redan snodda och gjorda.
Och jag drar mig inte för att fota heller.
Förr kunde jag tycka att det var himla pinsamt, nu...
Jag bara knäpper en bild utan att skämmas ett dugg!
Ingen vet ju varför jag fotar så...
Vem bryr sig...?
Inte jag iallafall.

Idag såg jag en klänning av (jag tror) en dansk designer, en modern version av en riktig fin gammal 70-tals klassiker variant på en klänning...





Men i ganska fult utförande!
Fast med en FINARE, enkel virkad kant, och sen ett LÄCKERT melerat tyg som klänningstyg, vackrare färger...
Då skulle den kunna bli SKITLÄCKER!!!!
Enkel skiss...



Ja, jag ska nog knåpa ihop något mycket snyggare än den i affären!
Jag ska gå in igen och pröva klänningen...
I studerings-syfte!
Är man inte fräck så säg
Men att INTE vara fräck tar en ingenstans, och ser man något som ser bra ut, men man kan göra bättre....
Jamen då gör man ju för fan det!
Iallafall jag.

Annars så har jag en hund som är rent korkad!
VA, säger säkert ni, vad menar hon, är hunden korkad...?
Hennes lilla kelgris, hennes allt, nu fattar vi ingenting...
Eller hur?



Ja, se här, BOVEN i dramat herself, tagen på bar gärning av matte/fotografen.

(Vadå, jag, gör jag någe dumt eller, näe då...)
Pucko-vovven med sin medbrottsling:
Parasollhållaren!
Jo, nu är det ju såhär att Milou har vattenskål och matskål ute när vi är i trädgården på dagarna.
Men hon har helt plötsligt fått för sig att INTE dricka ur vattenskålen...
Nej, hon ska dricka ur parasollhållaren med det URSUNKIGA vattnet!
Varför?
Who knows!

Vatten som stått sen "Dackefejden" och förmodligen inte är särskilt hälsosamt, men Milou...
Hon dricker så glatt och verkar tycka:
MUMS, yummie och mums-mums!
1 meter ifrån det FRISKA, goda vattnet.
?
Ja, och inget lock har vi heller till parasollhållaren, så nu måste vi lägga över något tillfälligt.
Idag fick jag ta min flipflop-toffla.
Igår la mamma en tidning.
Och så fort vi tar bort "skyddet", ja då kommer lilla puckot och lapar vatten så det står härliga till!
Fast nu SMYGER hon, för hon vet att det är "NEJ"...
Ser skyldig ut när hon blir påkommen.
Förklara DET den som kan, varför är någon månad gammalt vatten godare än dagsfärskt?
Go figure!?
Ja, nu är det förbjudet iallafall.
Nu ska vi se film, jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0