Mjölkmage...

Alltså det är liiiiiiiite väl varmt ute just nu.
29 grader, trots vindar.
Jag vet, jag lovade mig själv att slå mig själv i skallen OM jag skulle klaga på vädret och värmen till sommaren.
Eftersom vintern varit så djävla lång, snöig och kall.
Men liiiiiiiite väl vamt är det faktiskt.
När jag cyklade till Öster kände jag att jag bara ville hem igen och sitta inne med korsdrag!
Så det gör jag nu.
Jag ska gå ut i trädgården, men inte riktigt ännu.
Jag hann med apoteket och Åhlens.
Har även hunnit baka en liten laddning Limpa-scones, min nya baksmak i sconesväg.

Dessutom har jag fått MJÖLKMAGE.
Vad är då mjölkmage?
Jo, det är när man blir gasig, pruttig och får uppblåst mage av "vanliga" mjölkprodukter!
Jag är ju van att nästan bara äta laktosfria produkter pga av sones känsliga mage.
Jag gick ju också över till laktosfritt när han blev dålig.
Och nuförtiden pallar inte mina mage för mycket vanliga mjölkprodukter, för då blir jag helkass i magen!
Köpte en "vanlig" yogurt som inte var laktosfri...
Och nu har jag ätit den i dagarna tre, och magen mår inte bra efter frukosten.
DUMT, men jag var sugen på just DEN sorten, och så innehåller den inte så mycket natrium.
Men...
Magen mår som sagt inte bra.
Jag får härda ut idag och köpa ny laktosfri yogurt igen!

Milou äter som en kratta idag igen.
Hon fick bara i sig hälften av "frukosten" och har inte rört det som står kvar.
Jag gissar, liksom igår, att det är värmen.
Lite jobbigt bara, jag tycker inte det känns som hon får i sig tillräckligt.
Och hon orkar ju inte äta upp allt på kvällen som hon har missat under dagen heller.
Hm...
Ja, huvudsaken hon äter NÅT, men jag överväger att ringa och kolla med någon expert faktiskt!

Nu ska jag ta mig en scones och lite kaffe.
Med laktosfri mjölk i!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0