Ett pucko vill ju sällan gå ensam...

Och Milou är väl inte det enda puckot i den här familjen...
Nä, det är även hennes matte!

För Smart-Matte gjorde ugnspannkaka till kvällsmat.
Och så kände Smart-Matte att det luktade bränt från ugnen.
Hm, tänkte Smart-Matte, varför luktar det bränt?
Och så gick Smart-Matte för att kolla...
Och då var det tydligen så att det var hål i formen och det hade droppat ner pannkakssmet i botten på ugnen.

FAST...
Jag är ju så himla smart ( man kallas ju inte Smart-Matte för intet...) så jag har lagt aluminium i botten på ugnen, så det är bara att plocka bort och byta.
FAST...
Jag tog inte bort aluminiumet direkt, ifall det skulle droppa mer.
Så jag var tvungen att ta bort själva det som runnit ner på aluminiumet för annars hade det aldrig slutat luktat bränt.
Bara luktat värre och värre.
Så...
Smart-Matte öppnade ugnsluckan, ugnen var smällhet, tog en kniv för att pilla bort pannkakespill-rinnet, och för att ta spjärn med kniven, hålla balansen, satte Smart-Matte vänster pekfinger som ett extra litet stöd...
INNE i SJÄLVA UGNEN med det vänstra pekfingret!
Hörde jag PUCKO eller?
(pucko, pucko, pucko, pucko, pucko... eko, eko, eko...)
Nä, men kanske FRÄS iallafall!

Gah!
Snabbt med fingret under iskallt vatten och sen en kylklamp i 25 minuter.
Hela fingertoppen är öm som satan, och det gör jätteont nu när jag skriver.
Ingen blåsa ännu dock, men jag kanske slipper för att jag kylde det direkt...?
Ja, jag får väl se.
Så titeln som Rikspucko nr. 1 vann väl jag idag då...
Men som GOD TVÅA blev iallafall Milou.
Ett pucko vill ju sällan gå ensam, så jag tar med mig hunden ut på promenad!

(Fyndigt, verkligen...)

Nu ska jag snart krypa till kojs.
Har två nya böcker att läsa, den ena:
"UTRENSNING" av Sofi Oksanen, den är jag lite spänd på faktiskt.
Har bara läst otroligt positiva recensioner på denna boken, att den ska vara skitbra...
Så gud nåde om den nu INTE är det, jag har väldigt höga förväntningar nu!
Sen har jag CajsaStina Åkerströms bok om sin uppväxt med pappa Fred Åkerström "Du och jag, farsan".
Inga förväntningar alls, bara tyckte den kunde vara intressant när jag såg den i pockethyllan på Bokia.
Men först:
Ett avsnitt av "South Park", sen bok.
Vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0