Äro inte golfens vägar outgrundliga så säg...?

Jag fick min promenad idag, och kände mig innan avfärd som en galopphäst i startfållan!
Ville ut, ut, ut.
Det gick med en himla fart, trots värmen och på hemvägen plockade jag blommor.
Jag plockade med mig en redig bukett blåeld hem, och satte den på matsalsbordet.
JÄTTEVACKER!
Tog en dusch, plockade med mig grejer och hund ut i trädgården, var där ute några timmar.
Kommer in och ska duscha dusch nr.2 innan vi skulle bort...
Och ser att det är FULLT med MYROR på matsalsbord, matsalsgolv och även inne på vardagsrumsgolvet som ligger brevid!
Boven?
Ja, blåelden såklart!
Satan!!!!!
Ut med blåelden på balkongen och fram med MYRSLOKEN/dammsugaren, så sög jag upp alla myror jag såg.
Hoppas jag fick med alla, men det är väl tveksamt.

Sen for vi iväg på trevligt kalas och har ätit så mycket gott så jag är sprickfärdig.
Haft så trevligt och skrattat GOTT.
Och sambon...
Ja, min vän som fyllde år...
Har en bror som det visade sig hade gått ihop med sambon på samma golfkurs.
Så min sambo som inte trodde han kände nån, hade sin kurskamrat på samma fest!
Se där ja, äro inte GOLFENS VÄGAR outgrundliga så säg...?
Så sambon kunde snacka golf på fest IGEN.
Och han knöt nya golfkontakter och bokade upp sig på nya rundor.
Golf, golf, golf, golf, golf, golf, hörde jag GOLF eller?
Gud vad det snackades golf.
Pinsamt, jobbigt mycket golf, har han något annat liv än GOLF?
Tveksamt i nuläget faktiskt.

Jag börjar undra om det inte är en SEKT han gått och joinat egentligen.
Golf-sekten med "Ulf Livets Ord Golf Ekman" som ledare.
Snart börjar han väl tala i tungor, sjunga, sträcka händerna mot himlen och vagga fram och tillbaka
också!
Jag börjar bli orolig, han verkar HJÄRNTVÄTTAD!
Hujedandemej
Tillslut kunde vi bryta golfsnacket och prata lite vanliga saker också.
Han nördar på om golf och jag nördar på om handarbete...
Hur lång ifrån varandra kan man stå ifrån varandra egentligen, jag bara undrar!?

Vi har kommit hem, slappat en timme i soffan och nu ska jag gå och lägga mig.
Summera helgen kanske...?
Det har varit en mycket bra helg!
Vi ses imorgon, en ny vecka med nya äventyr.






Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej Madeleine !



Ville bara önska Dig och familjen en fin Nationaldag, hoppas det finns värme och SOL där Du befinner Dig.



Kram Mi

2011-06-06 @ 08:52:52
URL: http://parart222.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren herself...

Och DETSAMMA till DIG Mi!! :D

Kram Madde

2011-06-06 @ 09:36:41
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0