Den världsvane sonen och hans vänner...

Nu är jag supertrött.
Lika trött som vovven som sover brevid mig på bädden!
Men det har varit en mysig dag, och överraskande.
Jag och bästisen bestämde att vi skulle gå en runda tillsammans på stan och leta present till vännen som fyller 30 i helgen, present till hennes man som fyller år idag och present till sonens kompis.
Då ringer sonen från skolan och säger följande:

"Hej mamma, du, XX, XX och jag vill gå på "Crêperiet" och äta!"
Va?
Vad menar du nu, ska ni gå och äta själva eller?
"Ja, vi ska gå och äta själva, det fixar vi!
Vi är så himla sugna på crêps, och vill gå dit och äta"

Jaha, sa jag, och vart så full i fniss så det var inte klokt.
Tre 11-åringar vill gå och äta på restaurang, efter skolan, SJÄLVA!
Gud så...
VÄRLDSVANT!

Ja, så efter många om och men så blev det bestämt att dom gick och åt på restaurang, själva, medans jag och bästisen och lilla Sunshine gick och köpte present.
Sonen mötte sen upp oss när han var klar.
Efter restaurangbesöket...
Min son, den lille pannkaksgourmeten!
Och jag frågade min bästis:
Inte fasiken sprang vi på restaurang själva i den åldern?
Nä, vi hängde hos pappa och åt räkmacka.
Men själva...
Nej.

Själv gick jag på stan för första gången och handlade kläder själv, när jag precis fyllt 12 och ville ha en ny tröja inför skolstarten.
Då bad jag mamma om 150 kr och gick till "GUL & BLÅ" och köpte en skitfin sticketröja.
Det glömmer jag aldrig, det var STORT!
Nu har jag en son som är 11 och går på restaurang, själv.
Jag kan KNAPPT smälta det.
Som ni märker.

Och som min bästis sa:
"Herregud, ska dom gå på Crêperiet, det är ju knappt så JAG går på Crêperiet utan att det är lite "speciellt" att gå dit...
Det är ju lite fint på något sätt att gå dit."
Jag kunde bara hålla med, och så gapskrattade vi.

Vi köpte glass istället.
Jag köpte min första mjukglass för året, med lakritsströssel på, och avnjöt den i solen.
Lilla Sunshine fick glass av mamma, och gick sen över på min glass när deras var slut!
"Mmmm, mmmm, GOTT", var hennes åsikt mellan varje slick.
Ja, jag kunde bara hålla med där också.

Så kom vi hem och jag hade en busig hund...
Behövde gå en snabbis till "Järnaffären" runt hörnet, och fick med mig sonen och hunden på Milous FÖRSTA promenad UTANFÖR trädgården!!!
Det gick skitbra, hon är ju jätteduktig och nosade lite i början, men gick sen som värsta lilla promenadhunden brevid sin matte.
Vi har ju övat med koppel i trädgården rätt mycket.





Okej, du vill gå dit, men jag vill gå hit serrö...



Se så fint vi går ihop, när vi väl går åt samma håll!
Snart är det dags för Hällarna och vibblerundan, P18 skogen, och snäckrundan.
Väx lilla vovve, VÄX.
Och tidigare på dagen idag, när jag duschade...
Då fick hon saknesamt efter sin matte, gick hon och la sig precis utanför badrumsdörren ...



... på min solklänning och gamla trosor och sov!
Ja, inget ställe är för dåligt att sova på enligt min hund 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0